Fråga: Bör jag DOA:a?

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av _Richie_, 2 maj 2013.

  1. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Tänkte lägga upp en bild här på hur limningen ser ut i överkant på min sambos HTC One. Har inte bestämt mig för om hon kan leva med det eller inte. Vad tycker ni? Detta kanske kan skapa större problem i framtiden?

    [​IMG]

    Verkar som att forumbilder.se har skalat ner kvaliten så det blev lite suddigt men hoppas ni ser vad jag menar!
     
  2. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    sorry, jag har varit borta ett tag från forumet. Jag vill gärna hjälpa dig med ärendet så om du kan ge mig servicenumret eller annat som jag kan hitta dig i våra system med så ser jag vad jag kan ordna.
     
  3. fogy

    fogy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    357
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Tre veckor senare så har jag åter min kära H1 i handen. Displayen utbytt pga döda pixlar och nu sitter högtalargallren bättre än tidigare. Fortfarande inte kloss an men bra nära.

    Nu är det bara att hoppas att man inte hittar döda pixlar igen och tvingas leva utan den ytterligare tid.
     
  4. ScreamInChaos

    ScreamInChaos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fick tillbaks mobilen idag, gav upp på the phone house. Han vägrar häva köpet, dom anklagar mig för att ha gjort skadan själv osv. Telefonen är lagad, jag får leva med att inte få den hävd, har åtminstone tillbaks mobilen efter 4 veckor...
     
  5. Hehaaa

    Hehaaa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Htc One (2013)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Htc One (2013)
    Platta:
    Google Nexus 7 2013
    Jäkla grym telefon, tänkte från första dagen när jag packade upp den förra veckan att vibratorn var frän. Den varvar upp som en röjsåg/trimmer vid knapptryckningar eller hur jag ska förklara. Låter inte bra, skallrar som att hela vibratorn är lös. Sen har vibratorn en tendens att fastna långa stunder vid notifieringar/knapptryckingar. Jämförde med en polares h1 och när man håller min uppochner så funkar den som den bör. Läst runt på nätet en massa men har inte hittat någon som har råkat ut för samma problem som jag.

    Har jag fått en Australiensisk variant? Eller finns det nån launcher/rom som man kan rotera allt innehåll 180 grader? Eller är det bara att doa? Känns surt med en för 6 lök som är trasig ur kartong :/

    Mvh
     
  6. sgte

    sgte Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2011
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Haha, klockrent!

    _____

    Jag är på jakt efter en ny lur eftersom mitt abonnemang löper ut i augusti och efter vad jag läst i denna tråd verkar det ju som att HTC One:s premium kvalitet (som alla lovordar) definitivt inte håller vad som lovas. Jag bara säger...
     
  7. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Vad tror du om en Z då? Grym enl. mig!
     
  8. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Är den felfri är det premium men långt ifrån alla är det :-)

    Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
     
  9. sgte

    sgte Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2011
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Premium kvalitén verkar mer bestå av valet av material och inte av byggkvalitén.

    Z är snygg men eftersom jag bara byter telefon vart annat år vill jag ha senaste hårdvaran... Verkar bara lämna s4 som alternativ om det inte släpps något nytt innan augusti månads utgång. Om inte annat finns ju förmodligen "Google edition" att tillgå förr eller senare, pga att jag inte gärna värmer TW med mitt hjärta.
     
  10. Toydroid

    Toydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Vad är värt att DOA telefonen för?
    Jag har haft min sedan torsdags förra veckan, och jag är jäkligt nöjd med telefonen överlag, men sen har den ett par skönhetsmissar som jag stör mig på. dels är skärmen lite upphöjd på ena sidan upptill, och så har jag repor på övre högtalar gallret, inte jätte synliga men dom syns helt klart i rätt ljus.

    Sen har jag också dom vanliga små springorna i övre och undre delen av telefonen.

    Personligen tycker jag att det känns löjligt att byta ut den för såna "små" saker. Men skulle vara dumt att inte göra det ifall man stör sig på det.
     
  11. Dzadd

    Dzadd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Igår så fick jag tillbaka min one (ny telefon) men märker direkt att den nedre högtalaren sprakar nått så djävulskt, och det blir inte bättre av att stänga av beats så det blir att skicka in denna också.

    Men hur är det egentligen med fraktkostnaderna? Är det jag som ska stå för dom eller är det Halebop? Kostar ju ungefär en hundring att skicka med rek.
     
  12. chimaira77

    chimaira77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    bara chatta med dem så drar dem av dem 100 kr på nästa faktura, gjorde dem på min.
     
    Dzadd gillar detta.
  13. yooz1e

    yooz1e Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Varför är det samma visa med HTC detta år igen!? HTC One X ifjol (läste aldrig något om S och V). Extremt massa DOA och alltid och typ enbart ThePhoneHouse som ska jävlas pga okunnig personal/chefer? Vart med om det själv med Display Skydd och sambons mobil fodral. Och dom är inte sena på idiotförklara folk. Bor i Övik och här är TPH extremt äckliga att göra med!
     
  14. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    vad gäller springorna i överkant så fick jag svaret från HTC supporten att det bara räknas som fabriksfel om det överstiger 1mm, vilket är sjukt mycket. Så jag frågade om de kunde rekommendera något lim åt mig för jag tänker limma ihop den själv. Då svarade de att om man limmar själv gäller inte garantin längre eftersom de använder "ett speciallim"för att underlätta om telefonen måste plockas isär i framtiden.

    Så sitter man på en lur med en springa strax under 1mm är det inte fabrikationsfel och man får inte limma den själv utan måste betala för att lämna in den på service.
     
  15. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Då är det väll bara att häva köpet på den då, enligt de konsumentregler som finns.
    http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-konsument/Fel-pa-varan/
     
    Last edited: 25 jul 2013
  16. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Tror inte det går eftersom det inte är ett fabrikationsfel och funktionen är fullständig
     
  17. Bateman

    Bateman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    En sån springa har jag med såg jag... Är det inte risk att det kommer in en massa skit där...

    Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
     
  18. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    De sa på supporten att om det kommer in damm där så påverkar det inte telefonens funktion
     
  19. Toydroid

    Toydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det bör inte påverka Telefonen om det skulle komma in smuts/skit där, då aluminium grillen som sitter där endast är dekorativ. Under aluminiumet är den plastdel som skärmen/högtalarna är monterade i. Iaf är det så på den nedre delen, den övre verkar vad jag har kunnat hitta, vara monterad med ett par skruvar.

    [​IMG]
     
  20. Bateman

    Bateman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Nu har jag med börjat höra det där ljudet som om att det är nåt löst uppe vid den översta högtalaren... Får bli till att svänga förbi nån Telenor-butik snart...

    Skickat från min HTC One via Tapatalk 2