Problem: bokstäver blir siffror med t9

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av Linda811, 11 feb 2015.

  1. Linda811

    Linda811 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    LG g2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG g2
    Jag har fått en jäkligt irriterande bugg på min g2´a

    När jag skriver ett meddelande eller en adress, ja vart som helst där man ska skriva in längre ord som aktiverar t9 funktionen så kan det plötsligt bli så att jag bara får fram siffror när jag försöker skriva...

    Ibland försvinner det av sig själv bara sådär, ibland måste jag starta om telefonen för att det ska försvinna...

    Någon som varit med om något liknande och kanske vet om/hur man kan åtgärda det?
    Har det o göra med operativ-systemet, kitkat?

    Tacksam för tips, är jäkligt trött på det...
    //Linda
     
  2. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Förstår jag dig rätt (jag använder alltid T9) så skriver du långa ord som antagligen inte finns i ordlistan? Som överhuvudtaget-komplex i ett ord utan bindestreck: 683748884824385667539.

    Detta med LGtangentbordet i min mobil.
     
  3. Linda811

    Linda811 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    LG g2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG g2
    Jo, det har jag också märkt, men det är inte det som är problemet, det är även ord som finns i ordlistan

    Det räcker att jag skriver korta ord, t.e.x om jag ska skriva ett sms o har t9 aktiverat...
    ska jag då skriva t.e.x "jag är på väg" så blir det "524 27 72 824"

    När jag trycker på "knapparna" 524 som skulle bli ordet "jag" blir det alltså bara siffror istället för bokstäver...
    Om jag går över till o skriva utan t9 en stund o sedan aktiverar t9 igen så kan det funka...ibland spelar det ingen roll utan jag måste starta om telefonen för att det ska funka normalt igen
     
    Last edited: 11 feb 2015
  4. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Fruktansvärt trist.

    Jag använder LGtangentbordet på de flesta av mina mobiler och har inte varit med om detta problem.
     
  5. Linda811

    Linda811 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    LG g2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG g2
    ja, väldigt irriterande... jag väntar ivrigt på uppdateringen nu,hoppas att det försvinner då...
     
  6. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Jag undrar om det finns en cache som blivit full - om du förstår vad jag menar. En sorts spara-egna-ord. Det kanske går att tömma och börja från början.

    Alternativt är den Sony-variant som jag hittade i det bantade Samsungoperativet Virginity som är en höjdare. Ett mycket bra tangentbord med T9 som tyvärr inte fungerar på alla mobiler.

    Och den utmärkta modifieringar av HTC-tangentbordet av en Jonas. Fungerar på mina mobiler utan problem - bortsett min HTC (!).