Bomb the 'Burb - Nytt spel från ny svensk micro-studio

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av ThunderswordGames, 21 aug 2014.

  1. ThunderswordGames

    ThunderswordGames Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    [​IMG]



    Tjena! Vi är två utvecklare från Skövde som just släppt vårt första spel, Bomb The 'Burb! Det är ett pusselspel som går ut på att spränga byggnader. Genom att placera olika typer av bomber på så bra platser som möjligt så kan man maximera sin förstörelse och helt röjja banan!

    Spelet har över 100 banor och det finns olika sätt att klara av alla banor! Posta gärna SPOILER-taggade skärmdumpar här i tråden på hur ni löser de olika banorna! :D

    Spelet är gratis med reklam, men för en slant går den såklart ta bort helt!

    [​IMG]

    För er som hängt på det här forumet ända sen HTC Desire var värstingen av telefoner så kan jag även meddela att Thundersword Games inte heller är nykomlingar.

    Vi jobbade förut (och var grundare till) Triolith Entertainment och släppte titlar som Wisp, MEGATROID och totalsågade Thunder BANG! Vi var dock tvungna att lägga ner verksamheten då vi inte drog in pengar nog till försörjning av allihop (vi var ca 9 pers). Företaget hålls dock fortfarande vid liv av en ägare för att hålla spelen uppe.

    Nu är vi äldre, något visare och i mindre skala! Vi vill nu dela med oss av vad vi tror kommer vara årets problemlösarspel!

    [​IMG]

    Lycka till!

    Marcus och Fredrik
    Thundersword Games
     
  2. Applepaj

    Applepaj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2014
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ser intressant ut, skall provas :)