Boot loop, kommer inte åt CWM, Oxygen

Diskussion i 'Ideos X5' startad av Pastasallad, 28 okt 2011.

  1. Pastasallad

    Pastasallad Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har problem med en U8800, lade in SuperBoot och Oxygen 2.2.2 r4 för några veckor sedan. Fungerat bra sedan dess. Tills ikväll då skärmlåset hängde sig. Sedan dess är den fast i en boot-loop (visar bara IDEOS-texten). Ibland startar den om sig efter 4-5 sekunder.

    Går inte att komma åt ClockworkMod 4.0.0.5 (Perfect Recovery från XDA).
    Vol+ och power ger bara samma bootskärm med omstart.
    Har även provat att lägga in en recovery.img för CWM 5 från XDA också, men funkar inte heller.

    Läste att boot loop kan uppstå om man ändrar build.prop. Men har inte pillat på den och har därav ingen backup på den heller... Men kan öppna den och ändra från datorn. (Kommer åt filerna via vol+ - och power till den lila skärmen.)

    Några förslag? :cry:
     
    Last edited: 28 okt 2011
  2. Pastasallad

    Pastasallad Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Märkte nåt nu som kanske är lite skumt. När jag går in i läget med den lila skärmen så är boot.img bara 5,5 MB som borde vara 8,2 MB (SuperBoot r1). Och även om jag ersätter den gamla med SuperBoot boot.img igen så nästa gång jag kopplar in den i lila skärm-läget så är den 5,5 MB igen.

    Samma gäller när jag försöker prova en annan version av CWM, recovery.img fortsätter att vara 5,9 MB efter omstart. Även om jag ersatt den med en recovery.img som skall vara 5,6 MB (CWM 5).

    Verkar nästan som om det inte går att byta ut filerna..?
     
  3. Pastasallad

    Pastasallad Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  4. sebgus

    sebgus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Vilken otur! Har tyvärr ingen aning om varför den inte vill formatera. Kör en vild gissning på att drivrutinerna inte är installerade:

    u8800_drivers.zip

    Hoppas du får hjälp på xda, tala gärna om hur det gick sen!