Problem: Bootloop, omstart

Diskussion i 'Xiaomi - Allmänt' startad av SWEUP, 26 apr 2021.

  1. SWEUP

    SWEUP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Min xiaomi telefon kopplade helt plötsligt ned och började bootloopa och därefter starta om sig själv.

    Man kan starta om systemet, gå in i twrp, gå in i fastboot men man har ca 5 sekunder på sig, sen startar den om sig skälj.

    Har använt tryckluft på power knappen om ev skit fanns där.

    Batteriet har tömts ut helt.

    Samma problem kvarstår.

    Ska man tro att det är hårdvaran?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Märkligt, men har inte Xiaomi något recovery-verktyg man kanske kan försöka anvånda. Dvs för datorn.

    Dock knepigt om den startar om även från recovery/fastboot förstås.

    Kan nog mycket väl röra sig om ett hårdvarufel av något slag.

    Den startar om även om du har laddaren inkopplad?
     
  3. SWEUP

    SWEUP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    mm har testat både trådat och trådlöst, den verkar ladda upp korrekt också. Läste att flera hade haft problem med power knappen pga smuts, öppnade upp den men såg inget speciellt
     
  4. LiamAhlborg

    LiamAhlborg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2019
    Inlägg:
    344
    Mottagna gillanden:
    157
    Operatör:
    Halebop/Telenor
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop/Telenor
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    Apple iPhone 7+
    Övrigt:
    AW SE + AirPods Pro
    Det är nog något fel i hårdvaran eller mjukvaran. Jag skulle rekommendera dig att prova att ringa/kontakta Xiaomi 's support/kundtjänst. Då detta tror/minns jag att det är inget man kan fixa själv.

    https://itigic.com/sv/xiaomi-how-to-fix-bootloop-problems/ - titta den länken och prova.

    Annars kontakta Xiaomi kundtjänst, vilken modell är det du har?
     
  5. SWEUP

    SWEUP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Har en xiaomi mi mix 2s, tänkte du att man kontaktar global support?
     
  6. LiamAhlborg

    LiamAhlborg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2019
    Inlägg:
    344
    Mottagna gillanden:
    157
    Operatör:
    Halebop/Telenor
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop/Telenor
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    Apple iPhone 7+
    Övrigt:
    AW SE + AirPods Pro
    Ja, eller Sveriges kundtjänst. Ser ut som det är problem med EMUI. Folk ber andra att flasha till EU versionen av EMUI. Men kontakta supporten, global eller svensk och beskriv problemet.
     
  7. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 516
    Mottagna gillanden:
    1 590
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Bootlooparna har oftast med main bordet på telefonen och göra och behöver bytas ut.

    Det smidigaste sättet är köpa en dålig skick på en lika dan telefon med krossad skärm eller något likande som drar ner priset kraftigt sedan flytta bara om main bordet från den telefonen till den du har.

    Så gjorde jag när jag fick bootloopen på Nexus telefon jag hade.
     
  8. LiamAhlborg

    LiamAhlborg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2019
    Inlägg:
    344
    Mottagna gillanden:
    157
    Operatör:
    Halebop/Telenor
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop/Telenor
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    Apple iPhone 7+
    Övrigt:
    AW SE + AirPods Pro
    yepp, folk har oxå sagt ibland att de kan va med EMUI att göra. Men det bästa han kan göra är att kontakta Xiaomi och se vad dom säger. För han kanske funderar på en ny mobil, inte vet jag.
     
  9. SWEUP

    SWEUP Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Tack för alla svar

    Tror tyvärr det blir svårt och komma över reservdelstelefon då modellen är hyfsat udda. Fick detta svar från Global support, typexempel på standardsvar. Kanske gör ett försök och kolla möjligheten med svenska Xiaomi. Den mikroskopiska chans som ev finns handlar nog om att få den inlämnad/komma till en service desk.

    Hello, Greetings from Xiaomi Customer Support! This is Sam.

    We at Xiaomi value your trust and we apologize for the inconvenience. Rest assured that we'll assist you on this.

    According to your description, I would request you to perform the following steps:

    1. If there are problems after installing some software, try to uninstall the software.

    2. Try to upgrade the system version to the latest version.

    3. Clear the data after backup and try again.

    4. If you can accept to abandon the data, please try to enter the Recovery mode by pressing the “volume+” key and power button during the startup or cyclic restart process;

    5. If you can successfully enter Recovery mode, select “Clear Data” by volume key up and down, and press the power key to confirm; then select “Empty all data”, and press the power key again to confirm;

    6. After successfully clearing the data, the phone will be restored to the factory state. If you have previously logged in to the Mi account, the first time it is turned on, it will be necessary to log in to the previous Xiaomi account to verify the identity;

    If you cannot enter Recovery, or the operation of clearing data after entering Recovery cannot be successful, or the data is still invalid after clearing the data, it is recommended to take the device to the local service center or coordinate with your point of purchase for inspection processing. You can find the address of the service centre by referring to the link Mi Global Home.

    Note: This warranty will not cover any human damage (physical or liquid damage) encountered on it.

    If you have any other questions, welcome to visit again. Always believe that something wonderful is about to happen!

    Follow Twitter@XiaomiSupport to get latest product tips and service information. https://twitter.com/XiaomiSupport

    Best Regards
     
  10. LiamAhlborg

    LiamAhlborg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2019
    Inlägg:
    344
    Mottagna gillanden:
    157
    Operatör:
    Halebop/Telenor
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop/Telenor
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    Apple iPhone 7+
    Övrigt:
    AW SE + AirPods Pro
    ja, det kanske blir svårt. prova de dom gett dig som info och utgå där ifrån. Har du otur så är mobilen brickad och du får köpa en ny.