Problem: Bootloop problem Cyanogenmod 7/116 Nightly

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Dirigos, 25 jan 2012.

1. Dirigos

Dirigos Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har försökt installera Cyanogenmod i över 3 veckor och det känns som att jag har läst alla guider som existerar kring detta problem.

Jag har en Samsung Galaxy S2 GT-I9100 som för tillfället kör android 2.3.6 (XWKK5) med kernel Jkay Deluxe 13, ROM V3TR3MA 4.4. Basbrandsversionen är I9100XXLP1. Jag har rootat den med CF-Root 5.

Problemet är att varje gång jag flashar cyanogenmod så fastnar jag på boot-skärmen med varningstriangeln och telefonnamnet. Boot-skärmen försvinner några sekunder och kommer sedan tillbaka igen och jag kan då inte komma in i clockworkmod recovery mode.

Jag har försökt både att installera cyanogenmod 7 och nightly build via ROM manager där jag fått E verification error och ett till E error (kommer inte ihåg vad det stod) men jag har också försökt installera båda via SD-kortet (testat både intern och externt SDkort) med Clockworkmod recovery 5 och 4. Har testat att flasha två gånger och jag har även testat wipe/data factory reset och wipe casche partition. Jag har försökt flasha genom android 2.3.5 utan resultat.

Jag känner att en lösning är långt borta och att jag aldrig kommer kunna använda cyanogenmod. :(
    Tacksam för ALL hjälp jag kan få!

Mvh
    Hamodi

2. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Vanligt problem.
    Flasha samma rom 2ggr på rad.

Funkar de inte så testa igen med factory reset,wipe cache å dalvik före första flash och andra.

Flasha genom cwm..volym upp+hem+power.
    Inte rom manager .

Om du har mobilen avstängd och håller in kombon tar du dig då inte in i cwm ?

3. Dirigos

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har försökt att flasha 2ggr och det tar längre tid än första, men blir samma sak. Kan inte komma in i CWM-mode efter att jag startat om telefonen, blir tvungen att köra CF-rooten en gång till och har försökt även efter det att flasha igen utan resultat. :(

4. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Flasha chainfire root med cwm via odin.
    Stäng av telefonen.
    Power+hem+volym upp tills den bootar.
    Factory reset.
    Wipe cache
    Wipe dalvik
    flasha rom.
    Stäng av telefonen.

Volym upp+hem+power tills den bootar in i cwm.
    Gör om proceduren för att flasha igen.

Går inte det så vettetusan.

Telefonen ska vara avstängd och då hålla in kombon..

Annars kan du testa flasha in orginal rom och sen testa igen.
    Eller checkrom..

Dirigos gillar detta.
  5. Dirigos

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Tackar för tipsen, men det funkade inte. :( Hoppas jag får ordning på detta problemet någon vacker dag. :P

6. Remain

Remain Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Har du provat med samma fil varje gång? Om så är fallet, prova då att ladda hem den på nytt! Kan ju vara fel på den. Annars så kan du ju prova en av de senaste nightlys: http://cyanogenmod.arif-ali.co.uk/rom/

Its just a shot in the dark! :D

Last edited: 28 jan 2012
  7. Ekke

Ekke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Då jag fick bootloop med cm7 så var det faktiskt en corrupt fil(precis som Remain sa), så testa ladda ned filen igen eller ladda ned en annan fil.
    Men tänk på att det fortfarande mest troligt kommer krävas 2 flashningar.

Hoppas det löser sig.

8. Dirigos

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Tack för idéerna!
    Jag fick knas på det till slut, äntligen!!
    Det jag gjorde var att gå in i download mode och flasha in Siyah Kernel efter att jag flashat cyanogenmod och hamnat i bootloop.
    Tack igen för hjälpen!