BoringPhone

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av Grauior, 1 feb 2020.

  1. Grauior

    Grauior Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2019
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Kul att fler nappar på konceptet "minimalistiska telefoner":D
    Dock på tok för dyr!:eek:
    Frågan är om det finns någon marknad för dessa telefoner?
    Skulle du kunna tänka dig att köpa en BoringPhone?:P


    View: https://youtu.be/NUPFHltrmNU
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 691
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, men det känns lite onödigt med en sekundärtelefon för ändamålet. Det finns ju redan DND-läget i Android+screen time-funktionen, men det är klart att det kan fylla en funktion om man har svårt att hålla fingrarna i styr :)
     
    katho och Grauior gillar detta.
  3. Grauior

    Grauior Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2019
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Om man på något sätt kunde komma över deras operativsystem och flasha en random telefon med det:D
     
  4. Grauior

    Grauior Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2019
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag personligen hade beställt telefonen direkt om den var 2-3000kr billigare.:)
     
  5. dermike

    dermike Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2012
    Inlägg:
    697
    Mottagna gillanden:
    325
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Känns lite som att om man inte klarar att hålla sig ifrån de apparna så kommer man inte klara av att hålla sig till en sån telefon. Min personliga rekommendation om man känner sig lockad av denna: ta bort dina sociala media-konton (iaf såna som levereras av företag som vill att du ska vara beroende). Din värld blir bättre direkt.
     
    katho gillar detta.
  6. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 657
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Måste vara bättre att sätta sin telefon i DND/ljudlös eller bara låta bli att ha en en "smart" lur överhuvudtaget. Om man nu har problem med att "låta bli".
     
  7. Glis

    Glis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2016
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    1 033
    Telefon:
    HP iPAQ 614c

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HP iPAQ 614c
    Platta:
    Blackberry Playbook
    Koncepten med dom här "minimalist-telefonerna" bygger ju på en psykologisk tankevurpa. Användaren är beroende av sociala medier och saknar självbehärskning nog att hålla sig borta från att fippla med sociala medier på telefonen. Så har telefonen möjlighet att installera twitter och instagram så är man körd. Man ska ha självbehärskning nog att hålla sig till minimalist-telefonen och inte röra sin vanliga telefon. Men inte ha självbehärskning nog att hålla sig borta från sociala medier annars (ie avinstallera skiten). Det fungerar nog inte så bra i verkligheten. Så det finns nog bara en minimal marknad.

    Här i länet vill man avskaffa busskort och ha så alla kör en app som visar en QR-kod som skannas i bussen. Folk behöver bank-ID. Snart behöver man en app för att parkera en bil och allt möjligt...

    Det är som den där polska telefonen i andra tråden. Man säljer in det som någon form av "minimalist-koncept" med "filosofi" så man kan ta 3000 kr för vad som i praktiken är en dumb phone bland alla andra dumb phones för 300 kr som bara kan ringa och skicka SMS.
     
    holyjoe och bernard gillar detta.
  8. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 145
    Mottagna gillanden:
    4 840
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Tror inte på konceptet riktigt. Finns dumtelefoner för några hundralappar. Samt lite semi smarta mobiler med KaiOS redan i nuläget.

    Men ofta behöver man BankID och parkeringsappar för vardagslivet som ovanstående inlägg pekar på.
     
    bernard gillar detta.