Hej siwjon, jag förstår frustrationen som problemet medför.
Jag hade faktiskt en liknande fråga på Facebook där en kund upplevde kompatibilitetsproblem mot sin XZ, men inte föregående Xperia vid användning av just ett par Bose-hörlurar. Det vi kom fram till var att det rörde sig om kompatibilitetsproblem, då jag kikade lite närmre på det dels via Google mot Android överlag men även mot kundens andra Android-enheter. Hörlurarna var specificerade för användning mot specifikt iPhone och vissa Samsung Galaxy-enheter, så det var förklarligt att de inte fungerade fullt ut mot Xperia. Kunden nämnde att denne även var i kontakt med Bose och fick bekräftat att det inte ska vara fullt kompatibelt mot XZ, och tyvärr låter det lite som att det kan vara så i ditt fall med.
Vet du lite mer specifikt vilken Bose-modell du har? Jag kan försöka kika runt lite för att se om det nämns att andra upplever liknande problem, men då din enhet fungerar bra med övriga hörlurar du provat mot så låter det tyvärr som att dessa inte är kompatibla.
Jag har inga egna Bose att prova XZ mot, men min kollega fick tag på ett par Bose QC35 som jag provade mot XZ samt andra Xperia-modeller och det fungerade felfritt. Jag lyckades dock inte hitta information om att dessa var utvecklade för någon specifik modell, så modellen verkade vara "allmän" mot de flesta enheter man kan tänkas ansluta dessa mot.
Tyvärr finns det inte några inställningar eller liknande som jag kan hänvisa till i telefonen som kan tänkas ändra för att få dem att lira. Det är tyvärr ett jättetråkigt svar, men då det rör sig om tredjepartstillbehör blir det väldigt svårt för mig att svara är jag rädd.
Click to expand...