Diskussion: Bose QuietComfort Ultra Buds

Diskussion i 'Hörlurar' startad av erik.rahm, 16 sept 2023.

  1. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 530
    Mottagna gillanden:
    1 226

    MINA ENHETER

    bernard gillar detta.
  2. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    609

    MINA ENHETER

    Köpt dessa i London idag oxh säger bara WOOOW! Brusreduceringen är helt makalöst bra. Ljudet slår mina buds2 Pro med hästlängder. Mäkta imponerad utav dessa lurar so far. Ja förutom över priset då :eek:
     
    erik.rahm och Jowee gillar detta.
  3. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 530
    Mottagna gillanden:
    1 226

    MINA ENHETER

    Har ett par som väntar på mig när jag kommer hem från semestern :) ska bli kul att testa!
     
    livinl0ud gillar detta.
  4. crf_niklas

    crf_niklas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

  5. Oscar den allsmäktige

    Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2018
    Inlägg:
    1 341
    Mottagna gillanden:
    1 285

    MINA ENHETER

    crf_niklas gillar detta.
  6. crf_niklas

    crf_niklas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER


    Tack, har troligen Sveriges sämsta öron så har extremt svårt att finna några som ej glider ut i tid och otid men dessa ser lovande ut
     
  7. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 530
    Mottagna gillanden:
    1 226

    MINA ENHETER

    Testat Bose QC Ultra en del nu och lite snabba tankar är:

    Plus:
    Passformen - de sitter riktigt riktigt bra i öronen. Har nog bara haft ett par andra som suttit bättre och det är de med vinge a la beats fit pro. Går bra att hitta en passform som passar eftersom man kan variera vingen och öronpluppen på Bose
    ANC - bästa jag testat på ett par buds. Maxläget tar bort i princip allt - spela musik samtidigt och du är i en bubbla av musik
    Ljudet - riktigt bra ljud, basen trycker till när den ska och röster är klara och fina, visst B&O är ett strå vassar men betydligt sämre ANC på de so well well. Det är kul att lyssna på musik i Bose QC Ultra

    Negativt:
    Mikrofonen - de plockar upp allt som sker i bakgrunden. Brukar testa att stöka i köket samtidigt som jag pratar eller bara spelar in ett samtal - tänk luckor som stängs, bestick som plockas, vattenkranen som rinner osv och med Bose är det riktigt illa. Allt plockas upp och när du samtidigt pratar blir det en gröt av ljud. Brukar använda det testet på hörlurar eftersom det är många "vassa" ljud och inte bara ett monotont bakgrundsljud som många reviews använder sig av. Som sagt Bose klarar det inte alls.

    Tänk er alla Teams-samtal ni haft med alla sopor som använder QC45 i ett öppen kontorslandskap - där har ni känslan med Ultra buds - pinsamt Bose - 2023 är året man kan kräva bone conducting speciellt för 3800kr - när jag inte pratar ska det vara tyst från mina mikrofoner enligt mig.

    Snålt trams - som alla reviews gnällt över - ingen multi connect eller trådlös laddning - att sälja trådlös laddning separat är magstarkt Bose

    Bose Immersive Audio - Hur ska jag beskriva Immersive Audio - tänk er Samsungs bilder med kontraststarka färger - vissa tycker det poppar som fasen och är fint - andra tycker det inte visar motivet som det var. Där har ni Immersive Audio.

    Personligen tycker jag det blir vasst och konstigt - budsen låter bra utan immersive så enligt mig är det onödigt. Kul att aktivera och höra skillnaden men slutade alltid med att jag slog av det för det förstörde ljudbilden enligt mig - vissa kommer älska det I guess

    Slutsatsen: Köp om du vill ha ANC och passform som är troligtvis den bästa du kan få idag. Köp inte om du ska ta samtal med något bakgrundsljud. Om jag har förstått det hela rätt låter QC Buds II exakt som Ultra men utan Immersive - mina 2 cents är köp de i stället. Spara 1k

    Ska tillägga att jag inte har Android utan kör IOS så kan inte testa dem med Googles nya funktion att ta bort bakgrundsljud eller Snapdragon Audio - kanske blir ännu bättre, någon som kan testa please do :)
     
    Last edited: 18 okt 2023
    Jowee och tswfootball gillar detta.
  8. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 048
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Synd att mikrofonen är så kass. Det var ju en av sakerna de nämnde specifikt skulle vara så mycket bättre.

    Känns tyvärr som att det fortfarande bara är Apple och Sony som lyckas leverera hörlurar med bra ljud + bra för samtal.
     
    erik.rahm gillar detta.
  9. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 530
    Mottagna gillanden:
    1 226

    MINA ENHETER

    Håller med, blev förvånad över hur dåligt det var tbh går att göra mycket med hårdvara och mjukvara idag och tycker att Bose borde vara uppe på toppen när det kommer till det. Såg en review på Over ear Ultra och de verkar ha betydligt bättre mikrofoner.
     
    tswfootball gillar detta.