Boxer Play

Diskussion i 'Android TV' startad av forsberg_se, 15 mar 2018.

  1. forsberg_se

    forsberg_se Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! har sökt runt lite men intresset verkar svalt för Boxer Play.
    Hursomhelst så är jag ute efter att få Boxer Play att funka på en mediaspelare med fjärrkontroll.
    Har ju börjat lite i fel ända så drar den kort iallafall:
    Boxer la ner Play i alla boxar de har sålt, verkar som ett smart drag?
    Har lite diverse mediaspelare men har kört med Rasberry PI 3 på sistone.
    Innan nedläggningen så hade jag tänkt köra med en windowsburk för det som inte finns i min HUMAX från Boxer, men då Boxer la ner HTB stödet så bytte jag snabbt strategi och slängde på android på windowsburken istället.
    Android X86 funkade inte så bra generelllt vare sig ver 6 eller 7.
    EatonAndroid X86 V6 gick inte heller då det inte gick att logga in på Boxer, fast nån dag senare gick det plötsligt men det går inte att starta Video "Session cannot be null", annars funkade det mesta.
    Snöade in på V6 då netflix ska funka på den enligt utsago och fick lite lust att prova netflix.
    ( provade med Android på Raspberryn också men det gick trögt så det la jag ner)
    Skulle vilja ha igång följande appar:
    Kodi, Boxer Play , Chrome, SVT Play, TV4 Play, Netflix. I ungefär den prioriteringsordingen.
    Just nu funkar allt utom Boxer Play ( ej testat Netflix än då jag inte har nåt konto).
    Så till frågan, finns det nån androidburk som klarar detta? samt helst:
    Stöd för fjärrkontroll, möjlighet att byta DNS ( funkar med DNSet och wifi men inte trådat"), hyfsat enkelt att byta OS på.

    En annan fråga som jag kanske borde ta i egen tråd, får inte volym kontrollen på fjärren att funka? Den slår bara mellan noll och max, funkar steglöst på ringklocka och alarm. har provat att mappa om då fjärren skickar F3 F4 men det hjälpte inte. tacksam för tips.