Bra abonnemangserbjudande där man får en Tablet?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Dava, 20 dec 2011.

  1. Dava

    Dava Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej!

    Förr i tiden fanns det alltid bra erbjudande om man var beredd att skaffa sig ett abonnemang samtidigt som man köpte en ny telefon. Idag är de vettiga erbjudanden väldigt ovanliga.

    The Phonehouse har nu i sitt julnummer två erbjudanden som jag tyckte var vettiga. Det första är en Archos 101 som man får om man tecknar ett Tele2-surf abonnemang för 229 kr i månaden i två år. Totalt 5500 kr.. Då får man ett trådlöst-stationärt-modem som man kan koppla till sitt nätverk via ethernet-kabel, vilket för min del gör att jag kan byta ut mitt nuvarande bredband mot detta...

    Det andra Phonehouse-erbjudandet innehåller en Sonyericsson Xperia NEO V tillsammans med en Sony S1. Detta får jag gratis mot ett 3-surfabonnemang för 299 i två år, vilket blir drygt 7000 kr. Jag har inte något behov av telefonen, vilken jag skulle kunna sälja direkt för kanske 1000 kr..

    Men har ni sett andra erbjudande?
    Jag har försökt leta lite på internet, men inte hittat något?!
    Är dessa specifika julerbjudande eller kan jag räkna med att hitta liknande efter jul?


    Edit: Jag vill inte på några villkor binda mig till Telia!
     
    Last edited: 20 dec 2011
  2. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 452
    Mottagna gillanden:
    1 118
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Om du går in på ex. dustinhome.se och klickar dig fram till den plattan du vill ha kan du oftast välja "köp med abboneamng" och då ändras priset på plattan, och priset på plattan är då relaterat till vilket abb. du väljer samt hur mycket förhöja abgiften är..
     
  3. Dava

    Dava Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tack!

    Jag vill dock helt undvika förhöjd månadsavgift. Hellre en dold sådan i ett högre abonnemangspris (som ger mig mer..). Min gräns går vid 299 kr i månaden!
     
  4. kiwi11

    kiwi11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Såg på Phonehouse att dom hade sgs2 och galaxy tab 10.1 iförgår

    edit det kosatade 700kr månaden o.O

    Vad är förhöjd månadsavgift till för egentligen?
     
  5. Dava

    Dava Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har inte riktigt förstått vad förhöjd månadsavgift är egentligen.. Man betalar en extra summa pengar till operatören som man inte får något för. I bland får man lite rabatt genom att lägga till en förhöjd månadsavgift. Denna är dock sällan kopplad till prissänkningen, exempelvis testade jag att lägga till 50 kr i förhöjd månadsavgift under 12 månader, 600 kr, då fick jag 125 kr lägre pris.

    Men om jag lägger till 12 månader, 1200 kr, då blir den 875 kr billigare.. Byter man däremot abonnemang, 24 månader med 50 kr i extra avgift, 1200 kr, får jag 1500 kr i rabatt.... Jag ser inte något mönster alls..


    Men vad tror ni om erbjudanden? Kommer de att vara kvar efter jul?
    Jag funderar på att vänta tills det kommer ett bättre erbjudande.
     
  6. kiwi11

    kiwi11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    jag är övertygad om att det kommer bra erbjudande under mellandags rean.

    Ska jag ta abonnemang blir det nog student erbjudande från Telia.

    I Studentpaketet ingår
    * Telia Mobilt Bredband Liten
    * Samsung Galaxy Tab 10,1 vit eller svart
    * Spotify Premium ingår i 6 månader
    * Fri frakt
    * Gratis inträdesavgift
    * USB adapter

    299,00 kr

    Dock såg jag "Minsta totalkostnad under bindningstiden
    7 176,00 kr" o_O
     
  7. Dava

    Dava Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag tycker inte om Telia efter en massa strul senast jag var kund. Annars var det ett intressant erbjudande. Edit: Teliaerbjudandet är ytterligare ett med "förhöjd månadsavgift". Det abonnemang man får är deras "Mobilt Bredband Liten" med max 2GB/månad i 6 Mbit. :(

    Men det ska bli spännande att se vad det dyker upp för erbjudande i mellandagarna.
     
    Last edited: 20 dec 2011
  8. imbee

    imbee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Förhöjd månadsavgift är helt enkelt ett sätt att senarelägga betalningen av själva produkten. Utan förhöjd månadsavgift pyntar du ofta en summa vid inköpet.

    Sen förstår jag inte varför du hellre vill ha en "dold" kostnad? Vad menar du blir skillnaden jämfört med "förhöjd månadsavgift"?
     
  9. Dava

    Dava Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Med dold kostnad menar jag att man får en dyrare abonnemangsform. I Tre exemplet överst för 299 i månaden så måste jag skaffa ett Surf max abonnemang, istället för att få ett snikabonnemang som hos telia för 99 kr + en förhjöd månadsavgift.. då känner företaget att den "dolda"-kostnad som är inbakad i det dyrare abonnemanget måste motiveras! I tres fall handlar det om att jag får lite mer fri data per månad, även om detta knappast är något som egentligen kostar 200 kr mer/ månad..

    En förhöjd månadsavgift som dessutom sänker priset godtyckligt känns mest dumt.. Telias studenterbjudande är ett av de första som verkligen sänker priset lika mycket som man betalar i förhöjd avgift.. men å andra sidan får du knappt något betalt för att skaffa företagets abonnemang, då kan du ju lika gärna låna pengarna av någon annan...
     
  10. recman

    recman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    299:- x 24 månader blir väl 7176:-
    Eller trodde du 299:- var en engångsavgift? ;)
     
  11. dhanjel

    dhanjel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1 414
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Förhöjd månadsavgift = Avbetalning