Bra app för att sammanfoga mp3-filer?

Diskussion i 'Applikationer' startad av N6290, 25 jul 2018.

  1. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 382
    Mottagna gillanden:
    1 735

    MINA ENHETER

    När jag vill sammanfoga ("merge") mp3-filer brukar jag vanligtvis använda en webbtjänst, det går att googla fram ganska många alternativ. Det finns också många appar i Play Store som kan göra samma sak, men jag upplever de appar jag testat som ostabila och dåliga, fulla med reklam, gammalt gränssnitt och ibland helt ofungerande av någon anledning.

    Just nu har jag behov av att lägga samman uppemot 100 mp3-filer hörande till ljudböcker, allra helst till en enda fil - alternativt till 4-5 filer kanske. Jag ska sedan importera denna fil eller dessa filer till Google Play Music, som erbjuder gratis lagring av filer upp till 300 MB. Så om filen skulle bli större än 300 MB behöver jag göra om det och skapa några mindre filer.

    Detta är mitt behov. Finns det någon app någon av er har testat, som gör detta på ett smidigt sätt? En app som helst inte är lika dålig som de jag stött på tidigare, och som inte har begränsningar så fort man kommer upp i ett visst antal filer eller en viss filstorlek. Det vore också bra om man kan ändra kvalitet innan man sätter igång, t.ex. sänka bitrate, men det är inte lika viktigt.

    Tacksam för svar!
     
  2. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 382
    Mottagna gillanden:
    1 735

    MINA ENHETER

    Hallå igen!

    Vore verkligen bra om det fanns tips att tillgå från någon av er.

    Situationen är den att jag har Jan Guillous Hamilton-böcker (ca 10 st), fördelade på runt 200 mp3-filer per bok. Vill lägga samman dessa till så få filer som möjligt, ingen fil får dock överstiga 300 MB pga begränsningen i Google Play Music, som jag vill använda.
    Det bästa vore ju om det finns någon app med möjlighet till "bulk"-konvertering, dvs den kan göra en hel bok på en gång utan alltför mycket arbete från min sida. Om den lägger till filerna i fel ordning och har svårt att tyda namnordningen så blir det ju massa extraarbete redan av den anledningen, vilket vore gött att undvika.


    Är detta att önska för mycket, eller finns det någon bra app? ;-)
    Upplever alla jag testat i Play Store som högst tveksamma tyvärr.
     
  3. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 382
    Mottagna gillanden:
    1 735

    MINA ENHETER

    Som exempel, med den här jävla sorteringen, trots att filerna är döpta i nummerordning, så blir det ju ett helvete att sammanfoga 10+ ljudböcker och ändra ordningen manuellt på ca 200 filer per ljudbok (~2000 filer totalt sett)....

    [​IMG]


    Detta var en webbtjänst iofs..


    Är även beredd att betala för en bra app, dock endast engångsavgift.