Bra blåtandsheadset?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Pajn, 7 oktober 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Är sugen på ett nytt blåtandsheadset efter att ha varit utan mitt MW600 i ett år.
    Någon som har tipps på ett bra headset för runt 500?

Efter att ha haft MW600 så är jag missnöjd på tre punkter:
    1. Klämman, jag hade inte headsetet speciellt länge innan det lyckades ramla av kläderna nån stans och har varit borta sen dess.
    2. Ljudet, dem medföljande hörlurarna var rätt kassa.
    3. Volymkontrollen, den var värdelös.

Har tittat lite men hettar inget som känns riktigt bra.
    Krav är prev/next knappar och gärna att "punkterna" ovan är bättre.

2. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Upptäckte nu att tråden låg fel, den borde ligga i köpråd istället. Kan någon mod flytta tråden?

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Hur bra batteritid är det i MW600? Jag är sjukt sugen men hakar gärna på tråden i frågan efter ett alternativ jag med :)

4. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Jag lyssnar ca 30 min varje dag med mitt MW600 och laddar lite oftar än en gång i veckan, riktigt nöjd på den punkten.

Äng klämman och volymkontrollen håller jag dock med, hörlurarna bytte jag ut direkt.

I min så hoppade fjädern ut en natt och när jag vaknade kunde jag inte längre fästa den nånstans -.-

5. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Det är mycket bra, har för mig att den är specad 10h taltid men musik håller den längre. Skulle uppskatta ca 15h, jag lyssnade utan problem hela dagarna och även om jag hade glömt att ladda höll den mycket bra dagen efter också.

Problemt är att det blir lite dyrta att köpa både ett blåtandsheadset och ett par schysta hörlurar :/

6. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Samsung A35 5G
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Jag använder mitt MW600-headset dagligen, lyssnar på musik kanske 2 timmar/dag samt använder det till en del telefonsamtal i jobbet, och då talar vi om telefonkonferenssamtal som ofta är längre än 1 timme/st. Totalt är kanske headsetet aktivt 4 timmar per dag. Jag laddar det när pipljudet varnar för låg batterinivå, och det brukar gå mellan 2 och 4 dagar melllan gångerna.

Jag har aldrig använt originallurarna till headsetet eftersom jag köpt ett demoex där dessa inte följde med utan återanvände i stället de som hör till SonyEricsson HPM77, en high-ends sladdlur med FastPort-anslutning, men med löstagbara hörlurar. Dessa har ett väldigt bra ljud ifall man bara stoppar i dom ordentligt i öronen.

Clipset eller fjädern har jag aldrig haft problem med, men jag vet att just dessa delar finns att köpa hos Clas Ohlson som reservdelar.

Till det negativa kan jag hålla med om volymkontrollen (men man ställer den på max och reglerar ljudet med telefonens volymkontroll) samt att headsetet fungerar sämre med en Android-telefon än med t.ex. en Symbian-telefon. Bland annat visas inte låttitlarna på musiken som spelas eller namnet på den som ringer. Dessutom kan den vara lite tjurig med ihopkopplingen ibland.

7. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Jo det blir lite dyrt, i mitt fall vart mina hörlurar inte så nöjda med telefonen så jag fick random låtbyten och en massa oljud, enda alternativet var nya hörlurar eller ett MW600. Och eftersom jag är nöjd med hörlurarna och dom dessutom kostar 700 kr fick det bli MW600, som kostade mig 200 kr från CDON under en rea :cool:

Tack för tipset om klämman, ska köpa en sån!

8. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Jag börjar fundera på ett MW600 tillsammans med A-JAYS TWO vilket skulle landa på 647kr lite dyrt men jag antar att det är vad man får betala.

Men någon kanske har ett tips på ett annat blåtandsheadset som blir billigare om vi skiter i kvalitén på lurarna?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.