Bra bluetooth-headset för musiklyssnade?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av ViLANDER, 11 okt 2010.

  1. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Ja, jag har köpt drygt tre stycken nya HTC-hörlurar till min lur under en halvårsperiod. Det är sladden som skarvar sönder sig efter ett tag - det är därför jag nu skapar denna tråd, för att höra vilket trådlös headset ni föredrar för musiklyssnande?

    Jag har kollat på Sony Ericssons MW600 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=550834).

    Har ni några andra förslag? Jag är lite anti mot Sony Ericsson så jag vill mer än gärna se andra förslag på olika headsets. Söker inga lurar runt öronen utan vill ha det som standardhörlurarna man fick från HTC/Google, med skillnad att detta styrs via bluetooth.

    Tacksam för hjälp!
     
  2. NiM

    NiM Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    MW600 är nog den bästa blåtanden för mobiler som finns just nu, du är inte fast med standard lurarna som följer med heller utan du kan använda vilka lurar du vill egentligen.

    Varför vara anti Sony Ericsson i allmänhet för övrigt? Nog för att jag själv inte har gillat många av deras telefoner de senaste 10 åren, men att konsekvent avfärda allt som är Sony Ericsson bara för att känns konstigt.
     
  3. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Jag är inte så mycket anti egentligen, det är bara det att ett Sony Ericsson-märke när man har en HTC-telefon känns inte bra i min själ. :P
     
  4. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Det som är bra med mw600 är radio funktionen. Annars är den piss. Jobbar som elektriker och är ute väldigt mycket, eller i bilen och konstiga miljöer och det är fan ingen som hör mig fast jag trycker mic mot käften eller håller den på 10cm's avstånd. Men jag är nöjd så länge jag hör radio iaf ;)
     
  5. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    har MW600, fungerar bra, har dock plockat bort SE logo så den är helt svart :)
     
  6. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Blir väl något sådant. Hur är batteritiden på telefonen när bluetooth används?
     
  7. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Jag använder MW600. Och som musikheadset så är det tummen upp. Som headset för telefon är den rent ut sagt bajs. Jag är på jakt efter ett nytt eftersom det för tillfället inte går att använda det för tal, men ska det mestadels bara lyssnas på musik så är det grymt.
    Jag tycker inte att den drar ur extremt mycket ur batteriet. Kombinationen håller för en hel del timmars musikspelande under en dag. Men då får man vara lite sparsam med att ringa, surfa wifi och spela.

    Sen om det är MW600:s fel att talet är så dåligt vet jag inte. Kan mycket väl vara Nexus Ettan som implementerats med lite skumma BT-drivisar, osv.
     
    Last edited: 12 okt 2010
  8. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Håller med, riktigt bra för musik, men helt oanvändbar för samtal.
     
  9. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Bra, ska ha den för musik. :) Menar ni då att det inte alls går att snacka i den? Angående batteritiden så lyssnar jag cirkus 1-2 timmar musik om dagen, därav; hur mycket batteri tar cirka 1 timmes musiklyssnande via bluetooth?
     
    Last edited: 12 okt 2010
  10. auno

    auno Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Börjar bli ganska sugen på ett par Sennheiser MM450, de skulle nog kunna vara något. Just nu har jag ett par Sennheiser HD555 tillsammans med SE MW600, dock har man ju fortfarande en sladd mellan lurarna och bt-mottagaren då vilket jag gärna skulle slippa.

    Jag kan inte säga att jag märkt av den ökade strömförbrukningen nämnvärt gentemot att ha sladd hela vägen.
     
  11. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Nej det går fan inte. :) Du hör, men ingen hör dig. :)

    Batteriet på MW600 är riktigt bra, laddar min en gång i veckan max och då lyssnar jag ofta.
     
  12. ther

    ther Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    27
    Telefon:
    Google Pixel 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4
    Kan tipsa om Sennheiser som släpper två intressanta bluetooth lurar om ungefär en månad. pxc 360 och mm 550.

    PXC:an är enbart för musiklyssnande (noiseguard och srs WOW funktioner utöver bluetooth) MM:an är utöver det även ett headset för samtal.

    Men de ser ut att ligga i det dyrare segmentet, men det borde även borga för kvalité
     
  13. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Jag har nu köpt MW600 och det fungerar riktigt bra.
     
  14. the_slain_man

    the_slain_man Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Vad är det för problem ni haft med att ringa med mw600? Kan vara knepigt att svara iblan men får man igång samtalet så har jag inte haft några problem.
     
  15. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    I mer än hälften av fallen antingen hörs jag inte alls eller så hackar mitt tal så pass mycket att samtalet blir helt omöjligt ändå. Ibland får jag lyckträff, men folk klagar på att ljudet är dåligt eller att jag låter som jag är långt bort och använder högtalartelefon.
    Jag har helt enkelt slutat använda det för att prata med folk och avaktiverar BT när det ringer.
    Ska testa och se om locale kan avaktivera BT när det ringer och återaktivera det när jag lagt på luren, men det kan nog vara lite för mycket att hoppas på.
    Tipsa mig gärna om något bra stereoheadset som funkar bra både till tal och musik, jag är på jakt.
     
  16. auno

    auno Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om du kollar i inställningarna, Wireless & network settings -> Bluetooth settings så kan du longpressa på MW600 (eller gissningsvis vilket Bluetooth-headset som helst) efter att du parat med den och få upp en settingsmeny specifikt för den enheten. Där kan du välja var för sig om du vill använda den för telefon och media.
     
  17. jimli128

    jimli128 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag är också intresserad av ett BT headset.
    För mig är det dock viktigt att TALET ska vara bra, då jag kommer att använda det ganska mycket till att prata.
    ... Men kommer även att använda det för musik, så det måste vara ett stereoheadset.

    Det borde ju finnas några fler än MW600 som folk har testat... och som är bra...
     
  18. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Det _där_ var ett tips som heter duga! Och jag som tycker att jag är rätt duktig på att använda långpress och menu-knappen. Men inte tillräckligt, tydligen. TACK!
     
  19. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Ja, jag tycker att det är underligt att det inte verkar finnas några direkta alternativ som andra kan ha testat. Och man får väl ha som begränsning att det bör vara samma prisgrupp också.