Bra deal på Samsung S8+ eller Note 8

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Graz, 4 sept 2017.

  1. Graz

    Graz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2016
    Inlägg:
    347
    Mottagna gillanden:
    164
    Hej på er!

    Tänkte bara kika om någon sett dealen på S8+ för 399kr/mån i 24mån med 15gb surf. Funderar på detta eller ska man vänta och se om Note 8 också kommer komma ner runt liknande pris närmsta månaderna?

    Vad tror ni gott folk...?
     
  2. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Sjukt svårt att säga, enligt en säljare så kör de dessa deals med förlust i princip. Men om Note 8 säljer kasst så är det väl kanske möjligt att Samsung subventionerar den och då kanske El-giganten har råd att slänga med den.

    Vill du verkligen ha Note 8 just nu med runt 15-20 GB surf så verkar det billigast att köpa den direkt och skaffa abonnemang separat, t.ex. Vimla eller Hallon. Se exemplet på https://billigaste-fastpris.se/mobilerbjudanden/galaxy-note-8 längre ner där det finns jämförpriser ifall man köper den separat och skaffar abonnemanget separat.

    Men det blir ju som sagt runt 250kr mer i månaden än denna deal på S8+ så inte i närheten av så bra. Enda fördelen är väl att du slipper vara bunden iaf.

    Vill du ha en ny mobil nu och kan tänka dig S8+ så tycker jag du skall slå till. Det finns alltid en risk att det inte kommer en lika bra deal den närmaste tiden.
     
  3. Graz

    Graz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2016
    Inlägg:
    347
    Mottagna gillanden:
    164
    >>> Crown

    Tack för svaret och råden :)

    Men jag har idag ett Tele2 ab på 299kr för 20gb så det känns helt klart lockande att lägga på en 100 lapp för att få en S8+. Egentligen är jag mer sugen på Note 8 med S pen och lite mer, men känner att prisskillnaden inte motiverar
     
  4. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Det är helt klart mer värt att köra på s8+ iom det erbjudandet - om du frågar mig.
    Note 8 kommer kosta så ofantligt mycket mer, när skillnaden egentligen inte är så stor mellan lurarna.

    Kommer S-pen användas så mycket att det är värt 250 extra i månaden?
     
    bernard gillar detta.
  5. Graz

    Graz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2016
    Inlägg:
    347
    Mottagna gillanden:
    164
    >>>tswfootball

    Ja men precis, skönt att jag får lite medhåll i mina funderingar :D

    Nej det är ju just det, känns lite väl mycket i prisskillnad för Spen. Kanske möjligtvis att dem sänker Noten lite med en bra deal men den kommer troligtvis ändå aldrig komma ner i 399kr klassen ändå så, kanske runt 499kr isf, men då är de 200kr upp mot de jag har iaf så...:money:

    Någon som kikat på färgvalen på S8 modellerna i verkligheten och kan ge lite smaktips om vad som verkar snyggast? :o
     
  6. alna6431

    alna6431 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2013
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Också kollat på denna erbjudandet. Men tvekar då jag är super sugen på note 8. Får vänta och se vilka erbjudande som dyker upp när den har landat i butikerna
     
  7. Graz

    Graz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2016
    Inlägg:
    347
    Mottagna gillanden:
    164
    Det blev en S8+ för mig, den får ersätta min Iphone 7+. Jag var också mest sugen på Note 8 men var lite rädd för att erbjudandet på S8+ inte skulle komma tillbaka, samt att det är för stor prisskillnad upp till Note 8, har svårt att se den hamna under 549kr som bäst
     
    bernard gillar detta.
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Medhåll. Är man inte riktigt förtjust i pennan finns det inte någon större anledning att lägga flera tusen extra.
     
  9. CABBAN05

    CABBAN05 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2014
    Inlägg:
    1 627
    Mottagna gillanden:
    505
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    399 kr s8+ finns inte kvar eller hur ?