Bra med fysiskt qwerty? [diskussioner om tangentbordet]

Diskussion i 'Desire Z' startad av Gotten, 15 sept 2010.

1. phucker

phucker Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag testade en häromdagen, den var helt okej att skriva på. Det enda jag inte riktigt gillade var att tangenterna är av gummi. Jag tycker det är skönare att skriva om de är i hårdplast. Den jag testade hade inte ÅÄÖ, men det var ju en testmodell så.

2. Antion

Antion Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Seriöst? :O coolt skulle med vilja testa den!.. ÅÄÖ spelar ingen roll för mig.. då de borde finnas stavnings program + att den har FN knappar, ja 2 st ser det ju ut som! ;)

3. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Buuh :)
    Hade hellre haft utan svenska tecken och mer standardtecken/större tecken. För det är ju alltid något som måste ryka för att göra plats för tre extra tecken å,ä,ö.
    Skriver man med ett kompetent program så brukar det inte vara större problem att gissa rätt ord i 90% av fallen.

4. Näslund

Näslund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag hoppas mer på att de offrar "?", "sök" och högra "FN" knapparna för våra svenska sepcialare. Vill ha kvar storleken.

5. Gotten

Gotten Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag mailade till cdon och frågade om dom hade bekräftad information om det kommer att finnas ÅÄÖ och fick svaret:

Gällande Desire Z så kommer den att ha "hårda" knappar för ÅÄÖ men även stöd för de andra nordiska ländernas speciella ÅÄÖ varianter likt de tangentbord ni ser för notebooks - nordiskt tangentbord.

Låter lovande:)

6. agran

agran Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Låter riktigt trevligt :), blir inte riktigt samma sak utan riktiga knappar för åäö

7. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Sant även om det beror på hur pass bra ordlistan är i telefonen i fråga. Jag har kört telefoner som inte haft de knapparna men svenskt språkstöd och det fungerade lika bra utan var endast i vissa fall man behövde använda sig av funktionsknappen plus en annan för att få de tecken men det var väldigt sällan

Samt att jag kör med original tangentbordet på min legend inte med svenska tecken eller något och jag tycker det fungerar väldigt bra

8. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Mini pro är mig veterligen den enda telefon som har ÅÄÖ på sin layout. Vivaz som är ett par månader äldre, men fortfarande från SOE har inte ÅÄÖ. Om man tittar på tidigare HTC-telefoner såsom Touch 2 så har de inte svensk layout. Inte heller t.ex. Nokia N900 har svenska tangenter. Så fäst inte ert hopp till att Desire Z kommer att ha det!

9. Vahirua

Vahirua Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det här svaret fick jag från HTC när jag mailade och frågade om ÅÄÖ den 20:e:
    "I dagsläget har vi inte fått det bekräftat utan väntar på att se dom regionala enheterna."

10. agran

agran Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har en Nokia N900 där hemma och den har definitivt fysiska knappar för ÅÄÖ på tangentbordet. Dock är det inte en deal breaker ifall Desire Z saknar ÅÄÖ, men det är alltid trevligt att ha :)

11. Ritte

Ritte Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

12. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

13. AndreasA88

AndreasA88 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm ja lite intressant är den, men home, back och search är touchknappar va?

14. Ritte

Ritte Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp.

Trots att jag är skåning förstår jag inte vad han säger. Tycker att han nämner att man måste aktivera något, verkar märkligt när man har dedikerade åäö-knappar.

Man får väl hoppas att de danska bokstäverna fungerar som "shortcuts" som telefonen egentligen skulle haft.

15. agran

agran Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Skulle precis posta länk till den videon :D, det jag tycker är skumt är att knapparna inte syns på telefonen de visar i resten av videon.

16. Ritte

Ritte Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag saknar navigationsknappar, hade varit trevligt att kunna bläddra med knappar ibland.

17. Jannis

Jannis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hoppas verkligen inte ÅÄÖ finns , jag vill iaf inte ha dem . Finns såpass intelligenta stavningsprogram som sköter det automatiskt . Tillkommer ÅÄÖ så verkar dem ändra hela layouten på tangentbordet till ett oroligt mycket fulare och som tyllsyntes verkar mera svåranvänt ?

18. miwi

miwi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På bilden nedan ser ni skillnaden mellan det tangentbord som visades upp i London förra veckan, och det som syns i den danska filmen. Markerade förändrade knappar med rött. Frågan är om det är värt offra de två genvägsknapparna (för värdelösa Æ och Ø), frågetecken (som primär) och symbol-knappen (som primär), för att få ÅÄÖ?

Bifogade filer:

• desz.jpg
      desz.jpg
      Filstorlek:
      28,9 KB
      Visningar:
      173
  19. Ritte

Ritte Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man kan ju undra om de ändrar sin reklam. Just nu pockar de mycket på tangentbordet med två anpassningsbara genvägar. Något vi inte kommer att få..
    Att ersätta de danska bokstäverna med genvägar via hack är ju nästan uteslutet då ! och ? är sekundära knappar.

20. Gotten

Gotten Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

det känns ju väldigt surt att behöva offra dom två genvägsknapparna för några meningslösa danska bokstäver