1. karlssonsklister

    karlssonsklister Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag använder just nu cm7, men jag har lite problem....
    Kameran fungerar inte, vet inte varför :( Så jag hade tänkt mig ifall det finns några andra rom, som är lika fantastiska som den??
     
  2. rejj

    rejj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nej, såvitt jag vet är cyanogenmod den customrom som fungerar bäst till o2x.

    Kameran fungerar inte säger du, det är inte så att du flashat in någon sån där kernel som stjäl minne från GPU:n ?
    Jag har för mig att jag läst att vissa av de ska kunna borka kamera stödet.
     
  3. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Den bästa romen just nu måste vara Gueste_sr1_2.2. mycket bra stabil och fantastisk batteritid.

    Det är en rom baserad på 2.3.4, så du mer heller mindre återvänder till LG, utan bloat och annat junk.
     
  4. Bobjof

    Bobjof Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  5. kruppin

    kruppin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag kan inte bestämma mig vilken som funkar bättre av LG- eller CM- baserad rom...

    De har både sina fördelear. CM är nog stabilare och snabbare rent allmänt. Men iaf för mig skär modemet ihop oftare än på LGs. Har prövat så många olika basebands att jag blir sjuk. :P Denna krach fixar sig för det mesta själv efter några sek, men ibland får man starta om eller gå in och ur flygplansläge.

    LGs versioner händer denna krasch också på, men väldigt sällan och fixar sig alltid själv. LGs versioner har också spica1234's kernel, vilket är mkt fin. Tyvärr finns den inte till CM, än. Till CM borde man nästan köra originalkernel för det ska funka som det är tänkt. LGs versioner kan man behöva starta om ibland när uptime är hög, annars kan wifi sluta funka och den laggar lite mer.

    Detta är vad jag själv tycker, och kan vara helt annat för någon annan. Denna telefon är så konstig att för vissa är det tvärtom. Känner en som telefonen bryter hela tiden för med vissa LGversioner, men med CM händer det nästan aldrig, ändå var det jag som la in det åt honom, med samma baseband och RIL som mig själv.. Konstiga saker. Men ta er lite tid och pröva, så vet ni vad som funkar bäst för er sen. :) Och om någon vet något bättre baseband än v20l 0725+ril för CM, säg till. För mig funkar dock detta bäst, hittils. 0824 funkar ganska bra för mig också, tills det buggar ur helt. :P

    Edit: Och själv kör jag just nu v20o, som jag ändrat lite själv i hur jag vill ha, dock inget större i systemfilerna så är ganska onödigt att lägga ut då det redan finns hur många såna som helst på XDA. Gueste är väl ett undantag då han faktiskt flyttat filer mellan versionerna för att försöka få så stabilt som möjligt. Och det verkar ju funka såatt. :)
     
    Last edited: 8 jan 2012
  6. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Finns det någon ICS rom tillgänglig? Kör själv en ganska stabil rom på min desire HD

    Sent from my Desire HD using Tapatalk