bråk med wifi

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av sjukperro, 31 jul 2010.

  1. sjukperro

    sjukperro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    har ställt in telefonen på att automagiskt ansluta till wifi om det finns tillgängligt men det funkar inte särskilt ofta:cry: så nu undrar jag om det är en bugg i x10mini pro/android el om det är min telefon det är fel på?

    kanske bara har å göra med skitroutern man har fått från BBB? finns inget sätt att kolla inställningar på den så det skulle ju inte vara helt omöjligt att det är den som bråkar:ehm:
     
  2. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    välkommen i klubben :) sök på forumet..
     
  3. Bubble

    Bubble Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ot
    Angående bbb "routern"
    Köp en egen router med wifi.
    Ring sedan bbbsuport och be dem stänga av wifi,n i bbb grunkan. Då får du full koll på vem eller vad som ska ansluta till det trådlösa.
    Kör själv linksys WRT54GL med tomato firmware.
    Har inga problem med att ansluta frugans mini till det trådlösa.
     
  4. SweZor

    SweZor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Antar att du menar BBB's trådlösa modem?
    Har själv haft en Zyxel modell med trådlöst som fungerar som switch med trådlös AP. För att ändra inställningarna i den fick man gå in och sätta sig själv på ett privat nätverk, för att sedan komma åt modemets webgränssnitt. Finns guider för detta, ring BBB support och fråga hur du ändrar lösenordet till det trådlösa så ska du nog få hjälp! Eller googla på modemets namn.
     
  5. sjukperro

    sjukperro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    har sökt men hittade inget... antingen är min sökaura ur funktion el så finns det helt enkelt inget om x10mini pros wifi då man söker på "wifi" :P kan stänga av BBB wlanet själv med en knapp på routern men orkar inte koppla in min netgear för det måste vara dom mest bortkastade pengarna någonsing... 700 spänn för en router som efter ca 48 timmars uptime börjar droppa connections:ehm:


    @swezor, modem vet jag väl inte, har ju en BBB kontakt i väggen och ingen modemfunktion i routern ;)