Brakförlust för hårt pressat Nokia

Diskussion i 'Off Topic' startad av plun, 19 apr 2012.

1. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Enda är väl att man inte kan ha bakgrundsbild. Annars kan man välja vilka "tiles" man vill ha och ordningen på dem.

Inte träffat någon som inte kör standard layouten på sin Android mobil så även om möjligheten finns så är det nog få som utnyttjar det. Aosp launchern, adw, launcher pro mfl fungerar ju likadant allihop, rutnät uppdelat på ett par skärmar.

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det måste vara svårt för många att handla möbler, köpa bil och köpa kläder idag eftersom en del verkar ha en omåttligt stor portion av "VILL HA DET SOM JAG VILL SOM INGEN ANNAN HAR"-mani :)

Nu börjar det iofs bli rejält OT på grund av ett par inlägg som säkert alla förstår vilka det är utan att jag nämner namnet men för att gå on topic så lär inte Nokia backa efter ett tag. Det tar tid att vända en nedåtgående trend med investering i ny teknik. Det förstår vilket rikspucko som helst.

WP är helrätt. Både Nokia och WP känns gediget och otroligt välbygt. En perfekt matchning med andra ord!

3. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

http://svt.se/2.22584/1.2789824/annu_ett_fiasko_for_microsofts_mobilsatsning

--

4. PingviN

PingviN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Nokia har bara kört en produktcykel nu med Wp7 och de telefonerna har fått väldigt bra kritik från testarna. Att de gör förlust är inget nytt - Nokia har först nu tagit sig in på smartphone-marknaden med bra produkter.

Jag är fortsatt optimistisk till Nokias existens och det kommer att bli väldigt spännande att se vad de hittar på med Wp8 i slutet på det här året. Wp7 kom sent, det tog tid innan någon annammade systemet ordentligt, men med Wp8 och Windows 8 så tror jag att Microsoft kommre att få se marknadsandelen öka i takt med att företag blir mer intresserade.

5. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Microsoft har ju resurser och nu handlar det om att ta marknadsandelar. Jag kör både iOS, Android och WP7.5. Android ligger överlägset sämst till. Men skulle Android få WP eller iOS-flyt i sitt OS. Dvs kräva att hårdvaran håller en viss standard för att gui:t skall flyta.

Nokia:s största misstag var att de inte såg smartphone-marknaden. Att de höll till Symbian alldeles för länge. Sen var faktiskt Appstore en stor faktor för Apples Ekosystem.

6. Rikardn

Rikardn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det förekommer ju en del rykten kring att de befintliga WP7 inte ska få uppdateringen till WP8 som kommer kvartal 4. Med tanke på all kritik Motorola fått för sin låsta bootloader är det inte omöjligt att dimensionerna blir mycket större i WP8-fallet när många konsumenter sitter med 24 månaders kontrakt och dyra Nokia som inte går att uppgradera.

7. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det ligger så mycket i det sista. Har sagt det oräkneliga gånger tidigare. Förra VD:n var så dum att hålla i Symbian så länge som de gjorde. De förstod helt enkelt inte bättre.

8. simpleminds

simpleminds Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Så mycket pengar för så föråldrade personer. Windows Phone kommer inte slå igenom, inte i denna takt. Visst att OS:et kan vara hur bra som helst, men jag har aldrig känt ett behov av att skaffa en sådan. T.o.m. Apple, vilket jag inte är speciellt förtjust i, har lyckats mer.

De har jättebra produkter. De måste bara visa folk att just de behöver det. Det faller på marknadsföringen.

9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

symbian är det inget direkt fel på eg det är mer kompetent än android på många områden.
    det begränsas idag till de telefoner de faktiskt sitter i.

10. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Som någon tidigare skrev så är det inte försäljningen dom går fölust på, Lumia 800 säljer ju faktiskt riktigt bra och har fått mycket bra kritik, jag är väldigt säker på att WP7 kommer lyckas!

Kan även tillägga att Nokia Lumia 900 ligger i Best sellers kategorin på amazon.com så att folk vill ha en telefon som är helt suverän och lätt att använda råder det ingen tvekan om, börja löjligt att påstå att Nokia inte säljer något.

Last edited: 3 maj 2012
  11. simpleminds

simpleminds Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tror nog att det handlar om att folk lämnar dumbphones, marknaden de dominerade. Hur många smartphones har Nokia? Fortfarande är WP7 väldigt sällsynt.

12. AndyInternetGuru

AndyInternetGuru Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5
    Jag vet att återförsäljare älskar Lumia-serien, ett vettigt alternativ till iPhone-Crowden som vill testa något nytt. Det är inte en slump att Nokia och MS valde samma typ av hörlursuttag som iPhone, till exempel. (American Headphone jack) klockrent om man vill få folk att våga stega ifrån en mobil man köpt massa tillbehör till.
    WP är ett helt ok stabilt system, med vissa begränsningar i BT, appar och till viss del konfiguration (mycket är on/off endast). Men det hade räckt för säkert 70 % av mobilägarna. Men folk är för vana vid sina rutiner och OS. Felet är inte att det är WP, felet är att det är för sent.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

13. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

14. J0AR м√§

J0AR м√§ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag trodde wp's marknadsdelar ökade? Efter vad jag hört (men jag kan egentligen inte säga säkert då jag aldrig ägt en wp) ska wp vara ett ganska bra os som utnyttjar batteriet bra osv. Med lite marknadsföring skulle de antagligen kunna vara mycket större än de är, men jag känner många som inte ens vet vad wp är för något (det finns apple, samsung, och så, typ, android, va?).

15. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det är det. Förbannat bra batteritid. Har alltid över 60% kvar när man kommer hem efter jobb eller skola när jag använt den som man brukar. Spotify, SMS, samtal och så vidare.

16. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

17. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

18. PingviN

PingviN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Dessutom över förväntan, vilket är lite extra positivt :)

19. winnarburken

winnarburken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det handlar också mycket om att de asiatiska tillverkarna är mer orienterade på sin marknad gällande underleverantörer.

20. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Ooh. Slog till på Nokiaaktier för mäktiga turen spänn i september. Stigit med 60 procent. Fin deal även som summan inte är så makalös.