Problem: Brickad efter "CF-root"?

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Inkognito, 3 sept 2011.

  1. Inkognito

    Inkognito Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hej!

    Behöver verkligen hjälp nu! Tänkte installera romen F1 Galaxy S2 nyss och då stod det att jag skulle flasha CF-root som PDA (i Odin antog jag). Sagt och gjort, installerade filen och extractade den. La den i PDA och tryckte på start. Nästan direkt stod det FAIL, då ryckte jag ur sladden till mobilen och kollade vad som hänt. Den startade inte, varken Recovery eller något annat funkar. Kommer typ upp en symbol att jag ska ansluta till datorn eller något. Blir galen om den är brickad! Alla tips uppskattas!

    Hjälp!

    EDIT: Kom in i download mode, vad borde jag göra? Har en stock ROM som jag kan flasha, om det nu skulle hjälpa?
     
    Last edited: 3 sept 2011
  2. coew

    coew Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det hjälper. Laddar hem odin 1.3 och flash stock rom.
    Nästa gång när du ska flasha root. Ladda hem istället kenel med root som ingår. Det funkar bättre då för jag hade samma problem som du med innan.

    Med symbol som du ska ansluta till datorn, ta ut batteri en stund och sätt tillbaka så får du download mode tillbaka igen. Det beror tid till tid. Jag tog ut batteriet och stack till jobbet med en annan mobil. När jag väl kommer tillbaka så funkar recovery mode igen.
     
    Inkognito gillar detta.
  3. Inkognito

    Inkognito Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tack för svaret. Upptäckte nyss att download mode funkade efter massa pillande, så nu kör jag stock igen!

    Funkar SpeedMod kerneln tro?
     
  4. coew

    coew Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Speedmod funkar. Se till bara att du laddar hem rätt version till stock.
    Eftersom du ville ha F1 galaxy s2 in så rekommenderar jag dig att flasha först stack rom JVP. Sedan flasha du in darky rom kernel för jvp (F1 galaxy s2 innehåller darky rom kernel då du inte behöver stänga av lagfix innan du flasha in romen).

    Läste lite grann att det kommer nu en uppdatering till F1, JVR rom förmodligen den här veckan så antingen idag eller imorgon. Men tycker att du ska köra med den JVP så länge eftersom den nya versionen kommer innehålla bug i början.
     
    Last edited: 4 sept 2011
    Inkognito gillar detta.
  5. Dem00niX

    Dem00niX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Tror att ditt fel du gjorde va att extrakta filen med cf root. det är en .tar fil och den ska köras som pda i odin.
     
  6. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Tarfilen kan ju ligga i en zipfil

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  7. Dem00niX

    Dem00niX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jo det kan den. Men då är den inte tankad från den officiella tråden. ;)

    Edit. tydligen e de zipade. Va 100 på att de låg som .tar
     
    Last edited: 4 sept 2011
  8. w00t

    w00t Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Precis, tror TS i detta fall har packat upp .tar-filen som är den som skall flashas..
     
  9. Inkognito

    Inkognito Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Packade upp zip-filen, ja. Antog att man var tvungen att göra det eftersom den inte hittades när man skulle lägga den i Odin. Efter att den var extracted gick det utmärkt att få filen i Odin!
     
  10. Ned

    Ned Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER


    Man ska packa upp filen ....jag gjorde det åt en kompis i veckan. Funkade utmärkt!
    Det står faktiskt i hans inlägg på xda. Att den ska packas upp alltså.
     
  11. Edici

    Edici Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Du hade usbkabeln inkopplad när du gick in i download mode och fick fail?
    Det brukar alltid bli så för mig då :)
    Så ett tips är att ALDRIG ha usbkabeln i när du går till download mode, sedan starta odin, och när du väl är inne i download mode, koppla då in usbkabeln så det står "added" i odin, så ska det inte vara några problem
    (Det fungerar inte att dra ut och koppla in usbkabeln om du är i downloadläge och hade den i från början, brukar kunna bli fail då med)

    Har nog failat mera flashningar är lyckats för att hitta vad som inte funkar :)
     
    Inkognito gillar detta.
  12. Inkognito

    Inkognito Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Mycket möjligt att att det var så jag gjorde, är dock inte helt säker. Men ska mobilen verkligen inte kunna startas på grund av detta? Varken recovery, download mode eller vanlig start fungerade. Prövade verkligen allt man kan tänka sig för att få igång den, men icke. Till slut fungerade download mode, när telefonen var kopplad till datorn och Odin var igång. ;)
     
  13. Edici

    Edici Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Mobilen fungerar inte för att din kernel är trasig.
    Men eftersom du kommer in i download mode igen så räcker det med att flasha en ny/samma kernel för att få den att fungera.