Problem: BRICKAD NOTE - Lämna in den? :-/

Diskussion i 'Galaxy Note - ROM-filer och utveckling' startad av Tangz, 22 aug 2012.

  1. Tangz

    Tangz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Samsung GALAXY Note 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung GALAXY Note 4
    Telefon 2:
    Apple iPhone 4S
    Platta:
    Nokia LUMIA 2520
    Hej. Det är som så att jag var verkligen dum i huvudet och bestämde mig för att flasha in en custom rom, då jag är nybörjare inom sådant.

    Först så flashade jag detta:
    Kernel: TheMIDTeam1.5_Kernel_LQ2.tar
    ROM: KingDroid_ICS_NoteMania_v7.0.zip

    Den var okej, men bestämde mig för att sedan flasha en annan.

    Jag flashade detta:
    Kernel: AbyssNotekernel42CWTouchOriginalLogo.zip
    ROM: TMT_MIUI_2.0_2.8.2_Aroma.zip

    Och jag kände att jag ville gå tillbaka till Stock ROM (alltså ICS 4.0.4, som jag hade innan jag flashade romen och kernelen)

    Jag laddade ner STOCK ROM från Samfirmware.com (nordiska såklart) och försökte flasha firmwaren via ODIN. Gör exakt som instruktionerna sägs och när jag ska klicka på start på ODin, så går den i början och fastnar i cache.img?

    Innebär det att jag har en brickad telefon? Om ja, så betyder ju det att jag måste lämna in telefonen på service, då detta har något med emmc chip buggen att göra? :-/

    Jag vet inte vad jag ska göra...garanti vet jagi nte om jag har (har ju kvitton kvar hemma) men det räcker inte, om jag ska lämna in den...eller?
     
    Last edited: 22 aug 2012
  2. Recoman

    Recoman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kommer du in i Recovery?

    har du provat tanka om filen från samfirmware?
     
  3. Annie42

    Annie42 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Du är inte brickad. Dra ut usb och batteri, gå till download mode igen och flasha stock igen via en annan usb port

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
    Tangz gillar detta.
  4. Tangz

    Tangz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Samsung GALAXY Note 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung GALAXY Note 4
    Telefon 2:
    Apple iPhone 4S
    Platta:
    Nokia LUMIA 2520
    Är det sant? Jag ska testa den där metoden, återkommer ifall det blir något fel.....

    Recoman: Om du pratar om CMW så ja, jag kommer in där. Ska prova ännu en gång att tanka om filen. :)

    Lyckades komma tillbaka till MIUI MIDteam ROM efter att ha flashat den 100 gånger. Annars så var det bootloop som gällde.
     
    Last edited: 22 aug 2012
  5. Tangz

    Tangz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Samsung GALAXY Note 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung GALAXY Note 4
    Telefon 2:
    Apple iPhone 4S
    Platta:
    Nokia LUMIA 2520
    För er som kanske tycker jag var lite tom med information, så är det detta jag kör:

    Kernel version: 3.0.15-N7000ZSLPF-CL558430
    Asnet Build: MIUI-2.8.2-IML74K

    Flashade in Abysskernel 4.2.
     
  6. lenti

    lenti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2012
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    alla ha gjort detta misstag :P gjorde så med min Galaxy S2a, haha blev panikslagen å kunde börja gråta :P oroa dig inte sålänge du kommer in i CWM så kan du allti återställa de :D eller om du gå in via Download mode och sedan flasha om allt med Odin
     
  7. Tangz

    Tangz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Samsung GALAXY Note 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung GALAXY Note 4
    Telefon 2:
    Apple iPhone 4S
    Platta:
    Nokia LUMIA 2520
    Måste bara säga att jag lyckades komma tillbaka till STOCK ROM 4.0.4!
    Tack för hjälpen ni alla, ni anar inte hur glad jag är. Jag var nära på att beställa en till Galaxy Note, då jag fick panik och började gråta (som du nämner det lenti, hehe).

    Anledningen till varför det fastnade på cache.img när jag försökte installera STOCK ICS, var p.g.a min sega dator! Den är 10 år gammal och jag har inte uppgraderat den än, därför så fastnar det oftast. Hände så förut också när jag skulle uppdatera till 4.0.3 via KIES (den stannade bara på 1 % och visade så i 45 minuter).

    Så jag bytte dator (lånade min fars laptop) och uppdaterade till 4.0! Gick bra som fan! Testade även denna gång och lånade min fars laptop och gjorde detta:
    1. Laddade ner Stock GB ROM (från samfirmware)
    2. Extraherade zipen till .md5 (tar)
    3. På min Galaxy Note: Volym - + Hemknappen + Power knappen samtidigt tills jag kommer in på Download mode, genom att trycka på Volym +.
    4. Öppnar PC Odin, laddar GB stock romet (.md5 filen) och tickar bara de två fälten som ska vara tickade (Auto Reboot och F. Reset Time)
    5. Processen går och allt är sedan klart
    6. Här blev det sedan ett problem: Jag slutade med bootloop och kom på sedan att jag skulle wipe data och factory reset via CMW.
    7. Wipade data och factory reset via CMW, rebootade och sedan kunde jag komma in. Kom inga bootloops någon mer! Fick även root med. :-D dock så ville jag inte ha kvar root.
    8. Följde samma procedur, steg 2, 3, 4, 5 (denna gång med STOCK ICS Rom från samfirmware)
    9. Lyckades gå förbi cache.img (TACK GUD!) och sedan så rebootades telefonen och nu är jag åter igen på 4.0.4 STOCK ICS. :-D

    Aja, det är tack vare min sega apdator jag fick panik, den fick processen i PC Odin att stanna på cache.img hela tiden. Men men, beställde ändå en ny Sony VAIO laptop för några dagar sedan så det är den jag ska använda i framtiden när jag ska flasha STOCK ROMs via PC Odin. ;-)
     
    Last edited: 22 aug 2012