Problem: BRICKAD NOTE - Lämna in den? :-/

Diskussion i 'Galaxy Note - ROM-filer och utveckling' startad av Tangz, 22 aug 2012.

  1. Tangz

    Tangz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2012
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Samsung GALAXY Note 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung GALAXY Note 4
    Telefon 2:
    Apple iPhone 4S
    Platta:
    Nokia LUMIA 2520
    Hej. Det är som så att jag var verkligen dum i huvudet och bestämde mig för att flasha in en custom rom, då jag är nybörjare inom sådant.

    Först så flashade jag detta:
    Kernel: TheMIDTeam1.5_Kernel_LQ2.tar
    ROM: KingDroid_ICS_NoteMania_v7.0.zip

    Den var okej, men bestämde mig för att sedan flasha en annan.

    Jag flashade detta:
    Kernel: AbyssNotekernel42CWTouchOriginalLogo.zip
    ROM: TMT_MIUI_2.0_2.8.2_Aroma.zip

    Och jag kände att jag ville gå tillbaka till Stock ROM (alltså ICS 4.0.4, som jag hade innan jag flashade romen och kernelen)

    Jag laddade ner STOCK ROM från Samfirmware.com (nordiska såklart) och försökte flasha firmwaren via ODIN. Gör exakt som instruktionerna sägs och när jag ska klicka på start på ODin, så går den i början och fastnar i cache.img?

    Innebär det att jag har en brickad telefon? Om ja, så betyder ju det att jag måste lämna in telefonen på service, då detta har något med emmc chip buggen att göra? :-/

    Jag vet inte vad jag ska göra...garanti vet jagi nte om jag har (har ju kvitton kvar hemma) men det räcker inte, om jag ska lämna in den...eller?
     
    Last edited: 22 aug 2012
  2. Recoman

    Recoman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kommer du in i Recovery?

    har du provat tanka om filen från samfirmware?
     
  3. Annie42

    Annie42 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER