Brightness Toggle Widget - hjälp!

Diskussion i 'Frågor och support' startad av norrgrd, 25 aug 2009.

1. norrgrd

norrgrd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej,

Installerade precis Rounded Labs widget Brightness Toggle Widget och den fungerar så att varje gång man klickar på widgeten så ökar den ljusstyrkan med 10%.

Det som hände (antar jag) var att jag ökade den till 100% för att sedan gå över till 0% så skärmen blev helt svart. Försökte trycka på samma ställe på skärmen för att få den att slå över till 10% men det gick ej. Nu är jag fast med en kolsvart skärm.

Jag har testat omstart av telefonen utan framgång.

Finns det något konsoll-kommando för att öka ljusstyrkan? Det är det enda lösningen jag kommer på själv.

2. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Haha epic fail, det där e ju fan malware då ju :P

Det var inte så att du råka slänga widgeten? Enda jag kan komma på sådär rakt av e att tabort den genom usbn och därmed nolla den?

3. nsg

nsg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Säker att skärmen blev helt svart? Jag har för mig att den bara stängde av bakgrundsbelysningen, så det fortfarande gick att ana innehållet på skärmen med hjälp av lite belysning. Är så fallet så prova att installera någon annan liknande app. Innan jag bytte ROM så körde jag med en annan widget, mins inte vad den hette men den var i en serie av gråa/svarta widgets. Den var mycket bättre och snabbare, ett tipps när du fått igång saker igen.

Ett konsoll-kommando vore praktiskt, jag kan inte hitta något men det skulle inte förvåna mig om det går ... frågan är bara vart man ska peta. Det enklaste jag kommer på är nog att skriva ihop ett litet program och sedan köra det på telefonen. När man utvecklar så startas dem automatiskt. Så se till att programmet ändrar ljusstyrkan så är saken klar :)

En till idé i alla fall ... hoppas du löser det.

4. norrgrd

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nej jag slängde den inte.

Fast det känns ju inte som om den skulle nollas för att jag tog bort den? Kan ju testa, kan du förklara lite snabbt hur jag plockar bort den?

Detta är lite jobbigt då jag inte vet om alarmet ringer när telefonen är i skriv-in-PIN-kod-läget.

5. norrgrd

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Missade ditt inlägg nsg, ja, skärmen är _helt_ svart.

6. norrgrd

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Se på fan, jag lyckades pilla in PIN-koden och aktivera widgeten för att öka ljusstyrkan.
    Tur att man hade en till telefon som referens :)

Mod kan ta bort denna tråd.

7. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

widgetens utvecklare brukar svara snabb som tusan , bara hade du nejlat honom så skulle han förklara hur man gör!