Browser krashar

Diskussion i 'Hero' startad av appel, 7 jan 2010.

  1. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Jag använder Google Tasks ibland, och upptäckte igår att browsern i min HTC Hero krashar om jag expanderar en task. Är det något med min mobil eller händer samma sak på någon annans HTC Hero eller annan android mobil för den delen?

    Vad jag gör är:
    1. Gå till m.google.com
    2. Välj Tasks (eller uppgifter)
    3. Skapa en ny task om du inte har någon
    4. Klicka på en task så att inmatningsfältet dyker upp och en blå knapp till höger
    5. Klicka på den blå knappen

    Om man sen väntar en stund så krashar browsern, klickar man en andra gång på den blå knappen så krashar den direkt.

    Fick följande svar från HTC som jag inte förstår när jag försökte rapportera felet:

     
  2. deltoro

    deltoro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tja, dem menar väl att det inte är htc som står för mjukvaran, utan det är google som gjort browsern. hennes råd är att du fabriksåterställer telefonen (samma råd man får vid alla problem man någonsin kan ha med en telefon). detta kan du göra i inställningar/säkerhet/återställ standard. men som hon säger, det kommer att radera alla dina personliga data på telefonen, så gör backup.

    men du kan inte bara använda gTasks från market? den syncar ju med dina google tasks, så slipper du använda via browsern. bara en tanke...
     
  3. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Browsern i HTC Hero är ju inte samma som i vanilla Android så något har ju ändå HTC gjort. Oavsett vem som skrivit koden så är det ju ändå HTC som byggt mobilen och sålt den till mig så man tycker ju att de har något ansvar för att fixa fel i produkten.

    Aja, jag får väl göra en reset och se om problemet är kvar efteråt.

    Hade något skumt prestanda problem med gTasks när jag testade det senast, men jag får väl testa igen.
     
  4. deltoro

    deltoro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    men det är ju det som är det fina med android. om något inte funkar kan alla skylla ifrån sig. HTC pekar och säger att det är google som står för mjukvaran, och google säger att dem inte är ansvariga för htc:s telefoner. Alla vinner! Ja, utom vi då... :rolleyes:
     
  5. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Är väl därför man bör skaffa sig en Nexus One antar jag. ;)

    Om nu inte Google löser problem på samma sätt som Sony Ericsson: "Det beter sig fel eftersom det står att det ska vara så i designspecen och den kan vi inte ändra på nu".
     
  6. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    För skojs skull så rapporterade jag felet till Android projektet här: Issue 5909.

    Någon som orkar luska ut vad det är som går snett och skapa en websida som http://www.crashie.com/ ? Eller är det bara för desktop webläsare man oroar sig för krasher och säkerhetsbrister? ;)
     
  7. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Följde nu HTC supports råd att göra en reset av telefonen. Krashar fortfarande. Inte så imponerande.
     
  8. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Fått svar från HTC igen, de hävdar att det beror på att telefonen är trasig och att jag behöver skicka in den på reparation för att få detta löst.

    Jag vet att detta går att få fram på åtminstone en HTC Tattoo utöver min HTC Hero. Har någon mer med Hero eller Tattoo testat detta och fått fram krashen? Känner ju inte direkt för att skicka in min mobil om det är ett mjukvaruproblem med HTCs webläsare till Android.
     
  9. Drutten

    Drutten Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Provade dina instruktioner på min Hero och det hände samma sak för mig, dvs browsern stängdes ner.

    En annan sak som jag tycker är väldigt irriterande med browsern är att kanske var tredje gång jag försöker ladda en sidan så fastnar den på kanske 10% så man måste backa tillbaks ett eller ett par steg och ladda om den, väldigt irriterande.

    Försökte använda Tasks i browsern lite förut men tyckte inte det funkade så bra, men sen jag såg deltoros tips här ovan om gTasks så har jag använt det och det funkar otroligt bra, än sålänge kanske jag ska tillägga.
     
    Last edited: 18 jan 2010
  10. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Ringde HTC och killen i supporten kunde reproducera problemet och sa att han skulle vidarebefodra det till lämpligt ställe. Eftersom det här verkar vara ett allmänt problem med HTCs browser så tyckte han inte att jag skulle skicka in mobilen för reparation. ;) Antar att så länge det bara är jag som märkt och klagat på detta så lär inget hända.