Brus under samtal

Diskussion i 'Magic' startad av Johnny, 31 aug 2009.

  1. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Är det nån mer än jag som upplever brus/störningar under samtal ibland? Ibland ere klockrent ljud, sen vissa gånger är det brus som om nått låg och sände och störde. Har inte wifi eller gps påslaget, bara 3G.

    Man hör vad en andre säger, men det är störande, man vill helt enkelt skaka om telefonen och hoppas på att det släpper ;)
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 750
    Mottagna gillanden:
    44 748
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag har själv inte erfarit detta på min HTC Magic (se spalten till vänster för info).

    Vilken version av telefonen har du samt vilken operatör och när uppstår bruset, vistas du i någon speciell miljö eller dylikt?
     
  3. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag har tele2, och det verkar uppstå då och då oavsett vart jag befinner mig, på jobb, ute, hemma.etc. tror inte det har med operatören att göra utan nått i luren som inte är helt 100 :/
     
  4. teran

    teran Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag har en Voda/32B Magic, operatör tele2, har precis bytt från default till CyanogenMod OCH jag har nu fått en markant ökning i brus vid samtal. Allt annat funkar superbt dock. :-)
     
  5. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Finns väl en liten chans att det är mjukvarubaserat, men jag undrar. pratade nyss en 5-10 minuter med superb ljudkvalité så det varierar verkligen för mig ;). men det är ju inte så att jag använder den mest för att ringa med :D
     
  6. teran

    teran Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft brus på varenda samtal idag. Det har aldrig brusat så tidigare (före CyanogenMod) så det är väldigt sannolikt mjukvaruorsakat i mitt fall. Men det kan ju vara något med hårdvaran i andra fall. Jag är för nöjd med CyanogenMod för att byta tillbaka bara för att snabbtesta detta. Har du bytt från default ROM till något annat?
     
  7. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Har inte bytt rom än, men det börjar bli dags att prova att byta runt lite känner jag :) jävligt nöjd med telefonen i övrigt.
     
  8. wumama

    wumama Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lite gammal tråd, men... Jag har i dagens läge samma problem. Sprakar och brusar under vissa samtal så att den jag pratar med har svårt att höra vad jag säger. Jag har också Tele2, och speciellt i lägenhet har jag upplevt dom här problemen... Fattar inte vad det kan bero på. Har hyfsad täckning, och bor väldigt centralt i Malmö. Börjar bli väldigt trött på detta nu.

    /anders
     
  9. Gew

    Gew Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Återuppväcker denna gamla tråd (också). Antar att TS använde Android v2.1, då 2.2 inte var utrullat så tidigt 2010. Nåväl. Jag har Galaxy Gio & Galaxy Mini, båda två har Froyo och störningar i form av högpitchade missljud och ibland brus under samtal. Min sju år gamla skitlur (också en Samsung) hade aldrig sådana problem. Jag vet att tråden härrör HTC Magic, men symptombilden var så lika och ikväll har jag Googlat upp ett dussintal trådar som alla verkar röra ungefär likadan symptombild. Är det hårdvarubasserat? Är det inkompitabilitet med våra svenska operatörer? Jag vill veta mer.