Brus vid samtal, någon annan?

Diskussion i 'Legend' startad av Drygore, 17 maj 2010.

  1. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Tjena! Jag är en ruskigt färsk ägare av HTC Legend. Jag älskar den redan! Fyfan vilket helhetsintryck den ger! Jag har haft massor av telefoner innan, bl.a iPhone 3GS och SE X10, Legenden gör mig spontant gladare, på något sätt :D Tummen upp!

    MEN.

    Jag märkte redan vid mitt första samtal att det är något sort brus som ligger på under hela samtalet.. Jag har provat att ringa till flera olika, både till mobil och hemtelefon. Bruset låter lite som om att man står och steker kött vid spisen, typ, fast med en ljusare klang. Det är faktiskt riktigt irriterande. Jag hör den jag pratar med bra, fast ljudet stör ganska mycket..

    Är det någon mer som upplever samma sak?

    Har jag helt enkelt fått ett felande ex.? Vore ju riktigt typiskt.. -_-
     
  2. Eureniuz

    Eureniuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    upplever oxå ett brus i början av samtalet, men det försvinner efter ca 5-10 sekunder.
     
  3. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Hmm.. Det verkar inte mitt göra.. Jag får fortsätta testa och se vad som händer..
    Jag uppdaterar här om något ändras. Under tiden vill jag gärna höra från fler Legend-ägare.

    //Micke
     
  4. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Hmm.. Vid mina senaste 3 samtal så verkar bruset nästan försvunnit o.O
    Jag kanske var lite för snabb där inledningsvis.

    Jag skriver i den här tråden om det skulle dyka upp sådär påtagligt igen.

    I övrigt så är jag som sagt ruskigt nöjd!! Ni som tvekar över ett köp, tveka inte mer..
     
  5. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Update: Jo, bruset är där. Det är ett sorts lätt finkornigt brus. Väldigt ljus ton. Det hörs nästan inte alls om det är ljud runt omkring en. Men så fort det är tyst eller halvtyst så hörs det tydligt.

    Ingen annan som har liknande??
     
  6. tompan

    tompan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2009
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8 (jobbet)
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Info:
    Nova
    Blir det samma brus när du använder headset eller kör via högtalaren?
     
  7. Calliii

    Calliii Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo, min Legend lider av precis samma sak.. :(
     
  8. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Då är det alltså definitivt något som finns på iaf en del Legends...
    Frågan är om det finns på alla men bara att vissa hör det / tänker på det, eller om vi helt enkelt haft otur..

    Fan också, bara att åka tillbaka med den då.. -_-
     
  9. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Har inte provat via headset ännu, men genom högtalaren hörs det också..
     
  10. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Någon mer som är drabbad?
     
  11. gammalpuma

    gammalpuma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis köpt min Legend och bara gjort några snabba samtal på den men det brusar ganska mycket. Inte som högfrekvent köttstekande (som du skrev om i första inlägget) utan mer.... ja vad ska man likna ett brus vid.... Klart störande är det i alla fall. Har inte möjlighet att googla runt på det nu men har du hittat någon mer info om detta? Är det så på alla telefoner? Uhh..... hade problem med min Desire och fick lämna tillbaka den. Orkar nästan inte med en vända med den här telefonen också.
     
  12. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Jag åkte in till Siba (hade bonus, så fick den billigare där), jag fick prova en säljares egen Legend. Hans hade samma brus.. Jag frågade honom hur det kom sig att han inte märkt nåt. Han svarade att han hade tinitus.. Så jag börjar undra hur vanligt det här är..

    Uppenbarligen är det inte bara jag som har det iaf..
    Om någon får reda på mer om detta, skriv gärna om det här.

    Killen tyckte jag skulle lämna in den på stjärna-fyrkant via garantin för lagning. Jag ska ringa dom på måndag och höra om dom känner igen problemet.

    Postar en update här efteråt.

    Edit: Vill tillägga att i övrigt är det en klockren lur! Valde den före Desire pga oslagbar design och kvalitetskänsla, dessutom bättre batteritid. Visst, den har klenare processor, Men flytet i os:et är i princip detsamma. Mindre skärm är det ju såklart, lägre upplösning också. Men skärmen är ändå riktigt bra, och som sagt längre batteritid. Så tvekar ni. . Sluta tveka ;) (Men som sagt, det här bruset måste gås till botten med såklart..)
     
    Last edited: 23 maj 2010
  13. gammalpuma

    gammalpuma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gott. Posta gärna så fort som möjligt. Måste förmodligen lämna tillbaka telefonen idag om jag ska kunna kräva en ny direkt i butik istället för att skicka på reparation.
     
  14. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Hur länge kan man vänta innan det är för sent att göra så? Att jag inte frågade när jag var där.... -_-
     
  15. gammalpuma

    gammalpuma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det finns inga fasta regler på det och säljaren har rätt att välja om det innebär en oskälig kostnad för denne. Men de tar upp mobiltelefoner som specifikt exempel för omleverans på kunsumentverket.se

    http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Fel-pa-varan/
    Reparation, byte eller pengarna tillbaka?
    Köparen kan kräva att varan repareras (avhjälpande) eller byts ut mot en ny likvärdig vara (omleverans). Säljaren har dock rätt att välja mellan åtgärderna avhjälpande och omleverans om köparens krav innebär en oskälig kostnad för säljaren.

    Är det exempelvis fel på din nyinköpta telefon kan det bästa alternativet vara att säljaren byter ut den mot en ny. Men har i stället ugnsluckans lås på en nyinstallerad spis gått sönder är förmodligen en reparation hemma hos dig den bästa lösningen.



    Har du hunnit vara inne och frågat?
     
  16. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Jag har tyvärr haft så grymt fullt upp idag, varken haft tid med Siba eller Stjärna-Fyrkant.. Men ska försöka hinna med båda imorn. Uppdaterar här sen.
     
  17. gammalpuma

    gammalpuma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min butik vill skicka den på reparation ändå säger de. Eller rättare sagt vill de att jag själv ska ta kontakt med HTC och skicka den själv. Så jag gick in hos en konkurrent och frågade lite om det och det visade sig att de olika tillverkarna har olika policy runt returer. Nokia har t.ex. sju dagar men HTC har fjorton dagar. Förstår inte varför de krånglar då i min butik. Får höra av mig igen till dem. Är det några andra som upplever samma brus? Skulle vara skönt att veta om den är sönder eller om Legend-telefonerna bara är såhär.
     
  18. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Upplever ett väldigt störande brus och skiftande ljudvolym på min Tattoo, alltså INTE en annan Legend, men dock en HTC. Bruset är extremt när man använder headset. Volymen, även på lägsta, är ibland så pass hög att jag inte kan ha telefonen mot örat. Ibland så pass låg att jag måste höja volymen markant.
     
  19. gammalpuma

    gammalpuma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nu hört av mig till HTC och de bekräftar att om telefonen visar ett fel inom två veckor från köpet så räknas den som DOA, dvs dead on arrival. Då ska återförsäljaren erbjuda en ny telefon i byte.
     
  20. henrikA

    henrikA Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag lite brus när jag kör 2g. Inget jag tänkt på innan, stör inte. Inget brus med 3g.