Brus vid samtal, någon annan?

Diskussion i 'Legend' startad av Drygore, 17 maj 2010.

  1. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Japp, jag for in på Siba idag. Vi testade säljarens Legend, ett demo-ex och en helt ny som vi helt enkelt öppnade. ALLA 4 (min medräknat) har samma brus..

    Säljaren har tinitus så han säger att han inte hört något. Men nu när vi provade 4 olika Legends så sa han att han "tamefan hör det", fast inte lika starkt som jag hör det.

    Detta får mig att tro att ALLA Legends lider av detta brus, bara det att vissa inte tänkt på det, inte hör det helt enkelt, osv. finns flera skäl.
    Ett tips om ni har en Legend är att testa att ringa med eran Legend sedan direkt efter ringa med en annan telefon.. Helst i en tyst miljö (då hörs det såklart bäst, i mitt fall störande bra..).

    Jag fick iaf göra ett återköp.. :( Vilket i sig är bra förstås och en av fördelarna med att handla i en fysisk butik, så man slapp skicka tillbaka den osv. Men nu sitter man här utan telefon, IGEN. Vet inte riktigt vad det blir nu.. Antingen blir det väl en Desire då (har den ett brus också så går jag fan av på mitten) eller så väntar man till Samsungs i9000 S kommer.

    Nu vet ni iaf hur det ligger till. Lycka till!

    //Micke
     
  2. gammalpuma

    gammalpuma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, tack för att du skrev här. Jag här så svårt att.tro att man inte skulle upptäcka det här bruset. Speciellt om mån får det påpekat för sig. Det ger ju hopp om att det finns felfria telefoner. Nåja, om alla fyra telefoner hade det så avgör det väl saken. Legend är en brusig liten historia. Uhhhhhh.......
     
  3. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Kan väl avsluta tråden med att säga att jag nu lagt en bokning på Samsung i9000S, som verkar vara en riktigt grym lur på det flesta sätt.

    Tack för mig!
     
  4. velez

    velez Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har också detta problem med Legenden, upplever att det brusar vid avslutat samtal eller när jag fått ett sms samt när man lyssnar på musik.

    vet inte om jag orkar skicka tillbaka telefonen, har köpt den gennom tele2
     
  5. Jdroid

    Jdroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    ja har samma brus, tyvärr... men är iofs inte så speciellt störande.