Bryderier kring ny lur

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Ackia, 21 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Ackia

Ackia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hejsan!

jag tänkte hugga till på tre eller tele2's erbjudande nu i dagarna och blir ju då (förutom lägre kostnader) belönad med ny lur. Men va fan ska jag välja?

Jag har Optimus 2X, nuff said som LG så fyndigt en gång i tiden sa. Jävla skitlur utan dess like. Jag orkar hålla igång den men allt flashande, fixande, återställande och problem gör att jag blir lite ledsen i ögat. Därför vill jag ha något som fungera den här gången.

Min sambo är en hysterisk HTC användare och tycker att valet är klart, dvs HTC One X eller möjligen S.

Jag är dock lite misstänksam till det då det inte går att byta bakstycket på någon av dem och de tenderar att bli lite slitna över kameralinsen och ge dålig bild efter ett tag.

Annars i line-up finns ju den underbara SII samt Note (jag bryr mig inte så mycket om storleken).

och lite ute på kanten har vi Razr som är en mycket skön lur, dock med samma problem som HTC's nya lurar om jag förstod rätt. Hade Razr Maxx varit tillgänglig hade jag slagit till direkt dock.

Nexus serien ser trevlig ut men många har klagat på batteritiden.

Så, jag stöter och blöter gärna frågan en stund här och tar in lite åsikter.

Just nu lutar det åt:

HTC One X/S
    SII
    Razr
    Note
    Galaxy

Men jag ser gärna lite argument för de olika lurarna. Och snälla ni, bli gärna tekniska inte bara subjektiva på hur de ser ut.

Mvh

Oskar

2. Leechu

Leechu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

4 cpu's (5?), eget bildchip, högupplöst LCD2-skärm.
    HTC One X självklart! Den jag tog! Väntar ivrigt på leverans!
    En du inte har med där är förresten Xperia S, också en grym telefon!
    Kamera och skärm underbara, polarn har en sån!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.