Fråga: BT Handsfree som låter bra hos mottagaren

Diskussion i 'Övriga tillbehör' startad av wamiduku, 24 maj 2022.

  1. wamiduku

    wamiduku Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Idag använder jag en Plantronics Voyager (som på bilden) men folk jag pratar med klagar på dåligt ljud. Jag gillar modellen rent fysiskt eftersom den sitter kvar på örat även när jag är fysiskt aktiv med allt från trädgårdsjobb till nysningar. Jag har provat en handsfree saknar bygel och bara sitter i örat men den ramlade ur hela tiden (jag provade flera av de olika i-örat-hållare som följde med) och sista gången hamnade den under vatten.

    Samsungs trådbundna lurar för runt hundralappen låter hur bra som helst enligt de jag pratar med men Voyagern för runt 700 pix låter kass i deras ände.

    Vad har ni för tips om handsfree som har bygel runt om örat och låter bra för den man talar med?
    [​IMG]
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

  3. wamiduku

    wamiduku Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    bernard gillar detta.
  4. wamiduku

    wamiduku Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Finns det förresten ett eko-nummer man kan ringa till för att själv kunna lyssna på hur man låter för mottagaren? Ungefär som Skypes testnummer.
     
    Kristy gillar detta.
  5. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Testnummer | Voice Integrate
     
  6. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Spännade.

    Vad har du för telefon? Skulle det kunna vara störningar mellan blåtand och 4G/GSM/wifi? Fast då borde det väl slå på ljudet i båda riktningarna.
     
  7. wamiduku

    wamiduku Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag har sett den tidigare men Voice Integrate blev berömda för sin internetsladd i hårddisken som gjorde dem sårbara för speciella kommandorörelser, så med tanke på deras IT-kompetens har jag undvikit dem. Jag tänker att det finns en risk att mitt nummer skulle hamna i en telespam-databas eller något liknande.

    Det är en Pixel 1:a generationen. Jag misstänker handsfreen, eftersom jag själv har svårt att höra min kollega när han använder ett likadant på sin Samsung.
     
    Buzz gillar detta.