BT lurar?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Biopower, 16 jul 2018.

  1. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Har tänkt köpa trådlösa inear för träning och promenader mm. Kommer mest att användas för att lyssna på poddar och ljudböcker men kanske lite musik då och då.
    Har lite knapp budget och har kommit fram till följande kandidater:
    - JBL reflect mini BT
    - Jaybird X3.

    JBL är aningen billigare men å andra sidan får man inte med så många olika proppar och känner mig lite orolig att jag inte ska hitta några som sitter bra. Vanliga inear brukar lossna när jag svettas och att de sitter säkert känns som prio.
    Läser jag recentioner så verkar inte folk så nöjda med ljudet i Jaybird X3 men det ska tydligen gå att fixa med deras app..?
     
  2. Dodds

    Dodds Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Stod i liknande kval då jag råkade ha sönder mina Creative Outliers häromdagen. Jag köpte Jaybirds X3 då dessa fanns i lager på den lokala Elgiganten.

    Ljudmässigt är X3 bättre än Outlier. Appen underlättar för att ställa in EQ efter smak, och det finns en hel drös templates att välja mellan.

    Något jag inte helt är vän med X3 är passformen på plupparna. Mina Outlier satt som en smäck med mediumstorlek på plupparna. X3s medium är för små och large för stora. Resultatet är att de sitter obekvämt vid längre stunder.

    Blåtanden fungerar helt okej. Har bara testat med att ha telefonen nära. Den föll dock bort när jag höll telefonen "mellan" låren.

    Överlag är jag nöjd med X3 då ljudet är en uppgradering från Outliers. Hade jag köpt nya idag med den erfarenheten jag har hade jag köpt nya Outlier istället för X3. Detta på grund av att Outliers passform funkar bättre med mina öron, och att de i princip är halva priset.
     
  3. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Dessa Outliers har jag missat. På vilket sätt skulle du säga att ljudet är sämre?
     
  4. Dodds

    Dodds Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Är väl mest en subjektiv bedömning. Antar att Jaybirds EQ bidrar en del till det. Smaken är som baken antar jag :)
     
  5. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Tack för dina åsikter.
    Ingen som testat JBL och någon av de andra som kan ge en jämförelse?
     
    bernard gillar detta.
  6. Beagle

    Beagle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag har JBL bt mini.
    Är ingen audiofil, men tycker ljudet är bra.
    Eller rättare sagt var bra. En sida har gått sönder, skyddet framför har gått av...
    Så nu låter de inte så bra. Jag tror dock att det delvis är mitt fel, för jag var lite hårdhänt när jag skulle plocka bort skit :P
    Sen störde jag mig på kabeln bakom nacken, fastnar lätt i skinet eller tröjan. Satt upp det i ett gummiband nu, så nu är det lite bättre.
     
    Last edited: 17 jul 2018
  7. eb-

    eb- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2017
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    156
    Funderat på ett par Oneplus Bullet Wireless? Dem ligger i din priskategori och jag är toknöjd!
     
    Finskpinne och bernard gillar detta.
  8. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Hur är ljudet i dom? Bra bas?
     
  9. eb-

    eb- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2017
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    156
    Jag tycker dem håller nästan lika bra klass som de trådade bullets och dem har ruggigt bra bas för att ha så små element.
    Nu är inte jag personen som lyssnar på tung bas i min musik men jag har faktiskt inget negativt att säga om de trådlösa bullets mer än att dem säljer slut snabbt på OPs sida när de väl släpper nya. :)
     
  10. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Nice, är dom bekväma?
     
  11. eb-

    eb- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2017
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    156
    Dem kommer med tre olika storlekar både på kuddarna du har i örat och vingarna som gör att de sitter stilla när du är dem i örat. Så du har rätt många kombinationer för att de skall passa ditt öra.
     
    Finskpinne gillar detta.
  12. jesper_w

    jesper_w Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2017
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    42
    Jaybird X3 sänktes nyligen från 1150:- till 799 och då slog jag til. Bra ljud och mer än väl värda den slanten. Gillar det faktum att EQ-inställningarna sparas i lurarna (inte I enheten som spelar) för få har du samma ljudbild oavsett källa.

    Det tog lite tid att hitta bästa propp men när det väl gjort så är de lätta att ta på. Joggar med mina och Gear S3 som ljudkälla och de sitter stadigt.

    Har tyvärr ingen erfarenhet av JBL, så där kan jag inte uttala mig.