Bugg i Mini Pro eller?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Mizz Mezz, 21 sept 2010.

  1. Mizz Mezz

    Mizz Mezz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har funderat lite på varför belysningen i tangentbordet slå på och av lite random utan synbar orsak när jag skriver på det.

    Funderade på om det kunde vara sensorn som inte tyckte att det var mörkt nog och satte fingret över den.
    Och jodå, tangentbordet tänds, men samtidigt kommer det upp en ruta med "välj språk"

    Är det bara min telefon som gör så?

    Eller finns det nån bra orsak till varför detta händer?
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Vet inte om jag missförstår dig nu men när jag skriver från min Pro (som jag
    gör nu) så får jag ju fram en list i nedkant av skärmen som många haft synpunkter
    på tidigare. I det nedre vä hörnet (bredvid ljussensorn) finns en knapp det står sv på.
    Trycker men på den kommer ju valet av språk upp. Den sitter så nära ljussensorn så
    man nästan ounvikligen kommer åt den då man täcker ljussensorn och språkvalet
    kommer då upp även för mig.

    Har jag missförstått dig ?
     
  3. Mizz Mezz

    Mizz Mezz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja lite, men jag ser att jag var lite otylig.
    Jag menade den fysiska tangentbordet.
    Sorry!
     
  4. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Skulle tro att ljuset på det fysiska tangentbordet styrs av samma ljussensor som skärmen. Skärmen kan ju stundvis flippa upp och ner med ljuset av okänd anledning och jag skulle tror exakt samm SW bugg (skulle jag misstänka) påverkar tangentbordet också. Får hoppas att det fungerar bättre i 2.1.