Problem: Buggar efter ICS!

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av HakanF, 25 maj 2012.

  1. HakanF

    HakanF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Platta:
    HTC Nexus 9
    Platta 2:
    Samsung galaxy TAB (P7500)
    Min telefon buggade EXTREMT mycket efter flashningen av ICS och innan någon skriver det så ja.. jag gjorde återställning både före och efter flashningen.

    En liten lista på vad som hänt sen ICS (Inga problem med GB)
    - Batteritiden förkortades helt. Upptäckte att en process gjorde partial wakelocks hela tiden och löste det. (AudioOut 1) eller något liknande. Det är ljuden för skriva, ringa och låsa upp. Batteriet är bättre nu igen.

    - VoiceTalk startades på random hela tiden. Kunde hålla i telefonen och surfa lite sen börjar voice appen öppnas på random. (disablade allt vad som har med den att göra)

    - Random Omstarter. Telefonen bara dör. kan ligga på ett bord eller i fickan (inte så frekvent)

    - Svårare att surfa med 3G. wifi funkar fint. Appar kan inte logga in etc (enbart sedan ICS)

    - Efter omstart så sitter mitt wallpaper på mitten mellan två hemskärmar. Kört med stående läge på wallpaper. Måste sätta tillbaka bilden som bakgrund igen för att lösa problemet.

    Annars så funkar det fint :P
     
  2. easyrider

    easyrider Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jan 2012
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Note 10+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab pro
    Är den rootad? Testa att göra Samsungs bugg-fix OTA (sk*t i Kies) som kom i söndags för ICS. Jag gjorde det och det blev ett bra lyft.
    Rekommenderas.
     
  3. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Jo men du har ju Galaxy S2....
    ICS för Noten har ju inte ens kommit officiellt till Sverige ännu så det är ju svårt att uppgardera då med en fix.
     
  4. Monterat

    Monterat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Min Note med ICS ballar ur om någon ringer när den sitter i bilhållaren. Samsung original.
    Helt värdelöst, var inga problem med SGS2.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  5. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Jaha och?
    Var lite tydligare i dina klagomål!
    Fungerade din Note med GB och billhållaren, alltså innan du uppgraderade till ICS?
    Menar du att du har ICS i din SG2 och hur kan den sitta i samma bilhållare?
     
  6. Monterat

    Monterat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Givetvis inte samma hållare, men båda är Samsung original.

    Hade inte bilhållaren före ICS, men det finns en tråd på xda där samma problem tas upp och ingen har kommenterat att det fungerar med bilhållare och ICS, alltså en bugg.

    För de som backat till GB fungerar det.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
  7. TheSituation

    TheSituation Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag vill inte påstå att den buggat så där otroligt mycket. Ibland är den otroligt seg på 3G-nätet, Play eller andra appar hittar ingen anslutning osv. Ett smärre problem men ingenting som inte går att leva med.

    Två gånger har det dock hänt nu, att skärmen börjar blinka och fladdra för att sedan stanna i en grön/vit-aktig skärm med svarta streck. I och för sig ingenting som händer alltför ofta. Tycks även vara en annan på forumet som drabbats av detta.

    Batteritiden har möjligen förändrats något, men knappt märkbart. Vad som kanske är intressant är att den förefaller (som jag upplever det) ha fått en utökad batteritid när den "sover". Jag kan gå och lägga mig med 5 % batteri och vakna upp åtta timmar senare med 2 %. Däremot har den nog minskat i vaket tillstånd då den knappt håller 8 timmar.
     
  8. snajk

    snajk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det har hänt mig med. I förrgår la jag in Kingdroid v.2.1 med S3 grejerna och igår hände detta typ tre-fyra gånger. Det är inget större problem då det bara är att låsa och låsa upp för att få bort det, men det ser ut som hela telefonen har fått tuppjuck. Förhoppningsvis så löser detta sig i någon kommande uppdatering.
     
  9. iggypop

    iggypop Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Motorola Edge 40
    Platta:
    iPad pro
    hos mig funkar ICS så länge, men det krånglar med internet/webbläsare. När jag trycker på webbläsare öppnas programmet men släcks efter 3 sekunder och då blir det svart i ca 6 sekunder och det dyker upp meddelande "Internet har stängts"... testar jag uppdatera t.ex twitter eller facebook då funkar det, ladda ner appar funkar...testade ladda ner Chrome o den funkar fast jag fick samma grej där nån gång..det har ingen betydelse om wifi är på eller ej... har nån annan haft samma grej... är ganska störande...