Som sagt. punkt 1 har jag jag ställt upp då jag sett några sådana inlägg på även Sonys egna supportforum. Däremot verka de vara få som har problemet. Har inte det själv iallafall. Punkt 2 är helt klart en konstig grej. punkt nummer 3 är också konstig.
Ja, du kan göra back up, men det kan faktiskt vara så att det är något vajsing med detta. Bäst är kanske att du gör backup på t ex telefonboken och eventuellt kalender och bokmärken, men undviker att göra det på andra systemgrejer som t ex appar o s v. Det låter inte som du gjort en ren installation, och det kan vara någon app som finns kvar ifrån Jelly Bean 4.1.2 som på något sätt inte riktigt stöds i nya Jelly Bean 4.3. Så bäst är att du installera SUS vilket är nästan enklare. Då blåser du rent hela mobilen, och tar bort eventuellt allt stök.
Ett annat sätt för att t ex kontrollera så att inga appar stör är att testa köra mobilen i s k "felsäkert läge". Detta kan man få fram om man håller i "On/Off"-knappen som man gör för att stänga av luren. När menyn för avstängning dyker håller du i stäng av tills du får upp ett nytt fönster som säger att mobilen kommer att starta om för felsäker läge.
Last edited: 21 februari 2014