Angånende denan "hoppande" text då man håller fingret stilla i en text. Chattade med en på SE och se nedan.
Chat Transcript
Var god dröj medan vi hittar en medarbetare som kan hjälpa dig...Du har för närvarande plats 1 i kön.Du är nu kopplad till en av våra medarbetare
Thorleif: Hej Niklas Eriksson!
Jag: Hej
Jag: Jag har problem med att texten "hoppar" då kag håller fingret stilal i en text
Thorleif: Ok, hur menar du då?
Jag: om jag håller fingret stilla låt oss säga i ett mail. så flyttar sig pixlarna uppåt och neråt.
Jag: även i alla andra applicationer
Thorleif: När du markerar ett ord i texten eller?
Jag: nej det räcker bara med att jag håller fingret stilla mit i en text
Jag: låt oss säga att jag scrollar neråt i en text men stannar upp och håller fingret stilla så flyttas texten uppåt och neråt några pixlar hela tiden. inte mycket men tillräkligt för att det ska bli jobbigt att läsa
Thorleif: Ok, men detta händer bara när det är tillräckligt mycket text så att det går att scrolla? Som om att den har svårt att fokusera på punkten du håller fast och inte vet om den ska scrolla uppåt eller nedåt?
Jag: exakt
Thorleif: ok, jag ska undersöka det ett ögonblick.
Jag: ok
Thorleif: Har nu provat i 2 st Xperia Arc här på kontoret och den rör sig lite upp och ned när man håller inne fingret. Det är något jag kan rapportera vidare för ytterligare undersökning. Troligvis har det att göra med digitalizern och känsligheten på skärmen och eventuellt inget som kommer lösas.
Jag: inget som kommer lösas?
Jag: det känns som en sådan banal sak som bara ska fungera
Thorleif: Idagsläget finns det ingen lösning, jag skickar det vidare till utvecklarna så får vi se om det eventuellt kommer lösas i framtida uppdateringar.
Jag: ja gör det,
Jag: för jag läser mycket mail på telefonen och det blir jobbigt i längden
Jag: en sak till. ljusstyrkan pulserar ibland, precisi som att den inte hittar rätt styrka
Thorleif: Ok, har du satt den på automatisk ljusstyrka?
Jag: japp
Thorleif: Det är inte så att du råkar rikta sensorn på framsidan mot en lampa och sedan tillbaka så att den ändrar ljusstyrkan?
Jag: sen en sak till som du kan testa angående att texten "hoppar" är att om du håller fingret en längre stund stilla i en text så hoppas den bara mer och mer.
Jag: Nej jag har den på samma plats hela tiden
Jag: det är mer som att den ökar och minskar ljuset väldigt snabbt
Jag: inte samma mjuka ändring som om man håller den över en lampa och sen flyttar den
Thorleif: Ok, det låter märkligt.
Thorleif: Hur ofta händer det?
Jag: jag vet att det är fler som har samma problem
Jag: det händer några gånger per dag
Jag: man skäms lite att säga det men oftast på toan
Thorleif: Ok, jag tar med det i min rapport för ytterligare undersökning.
Jag: bra
Thorleif: Tack för att du tog kontakt med oss Niklas Eriksson! Ha en trevlig helg.
Jag: detsamma
Sessionen har avslutats. Du kan nu stänga fönstret.
Bara jag som tycker det är störande med denna hoppande text? sen att dom kanske inte ens gör något åt det....
Click to expand...