Buggar och förbättringar vi vill att HTC fixar (uppge programvarunummer /HTC)

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Viggo, 17 apr 2010.

1. ggdfx

ggdfx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag visste faktiskt inte hur det ska skulle vara.. Är det ingen bugg så är det ett förbättringsförslag. Det var bara nåt oerhört irriterande jag stötte på! :)

2. jos

jos Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Mailfel?

Den piper varje gång mail kollas om det finns olästa meddelande i inboxen. Lämpligare vore om den bara piper när det verkligen kommer ett nytt meddelande.

Firmware version: 2.1-update1
    Baseband version: 32.30.00.28U_4.05.00.11
    Build number: 1.15.405.4 CL155070 release-keys
    Software number: 1.15.405.4

3. ranting

ranting Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Har du appen JuiceDefender installerad? Låter nämligen precis som de symptom som en bugg i den appen kan orsaka.

Nu är jag lite osäker, men Airplane Mode ska väl stänga av radiosändning. GPS:en är en sensor som läser signaler inte sänder.

4. digge

digge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kanske är helt blind, men finns det verkligen inte nånstans i den inbyggda kalendern så man kan se vilket veckonummer det är? Om inte så får jag nog säga att det får vara ett förslag på förbättring.

5. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

När jag kollar på YouTube-video (inbäddad på diverse forum och via youtube.com) i browsern så visas filmerna i sämsta kvalitén. Oavsett uppkoppling (WiFi/3G)...
    Tittar jag på samma klipp via YouTube-appen så har jag valt att få bättre kvalité och då är den i betydligt bättre kvalité.

Antingen ska YouTube-klipp starta YouTube-appen eller ännu bättre, ska man kunna välja kvalité även i Internetbrowsern.

1.15.405.4

6. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tryck menu och vecka.

7. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Önskemål.. Önskar att led-lampan kunde blinka med intervall som på den gamla goda tiden dvs vid aktiv mobil/anslutning.. Enkelt att kolla då att mobilen "lever" och är online..

8. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Önskemål 2.. Eller mera ett krav då kanske,android 2.2 med alla dess fördelar.. Den tillverkare som kommer först får mina pengar..

9. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

inställningen för att ändra vad som ska hända när man trycker på kontaktbilden i widgeten får du genom att gå in på kontakten, trycka den fysiska "menu" knappen, tryck "mer" sen "ange widgetåtgärd" :) letade ganska länge efter det själv. om man bara vill in i kontakten via widgeten trycker man på kontaktens namn

MVH

10. Castie

Castie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har lite problem med att SD-kortet strular. Ibland när man ska ta foto står det att jag inte har skrivrättigheter, och ibland hittar man inte filer på kortet. Verkar vara glapp, men jag är inte säker.

11. Kamii

Kamii Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får problem när jag ska ladda upp bilder på Picasa.
    Bilderna blir halva, men när jag startar om mobilen och laddar upp bilden igen så blir dom hela.

Någon som har samma problem ?

EDIT: Konstig bild jag valde kanske. Men men

12. tubstr

tubstr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har problem med att ta emot kontakter över SMS (vcard). Dom dyker upp som ett "bildspel". Och när man klickar på "bildspelet" så startar programmet för bildspel och efter någon sekund återgår telefonen till meddelandet.
    Meddelandet/vcard skickades från en iphone till mig.
    Min programvaruversion är 1.15.405.4

13. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Exakt så blir det för mig med. Fast jag har provat att bara skicka bilden igen direkt, och då blir det oftast bra, så jag tror inte man behöver starta om telefonen. Irriterande är det i alla fall...

14. socar

socar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Veckonumret beräknas fel om man valt "English (Sweden)" som locale. I Sverige beräknar vi vecka 1 som den vecka där minst 4 dagar av det nya året infaller, medan engelsmännen beräknar det som den vecka då 1 januari infaller. Typ. Hursomhelst tycker min kalender i alla fall att det är vecka 21 nu när det egentligen är vecka 20. Ställer jag in "Svenska (Sverige)" blir det rätt.

15. Milky Way

Milky Way Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Apple iPhone 15
    Platta:
    Apple iPad PRO 12.9" M1
    1.15.405.4

Snälla fixa den redan rapporterade buggen som gör att den inte får 3G uppkoppling om man tidigare haft WLAN. Det är drygt att behöva gå till airplane mode och tillbaks för att få igång det.

I friendstream om så kan man inte posta kommentarer längre än 140 tecken även fast det är till facebook. Antar att detta är en Twitter anpassning, men den borde gälla endast Twitter.

När man kör pinch-to-zoom i browsern så hoppar den till ett annat ställe ibland när man släpper zoomandet. Tror denna har att göra med att den formaterar om texten efter storleken på texten. Dock kan man ibland hamna högst upp på en sida även fast man är långt ner på en lång sida när man börjar zooma.

Det borde gå att klippa och klistra överallt.

Last edited: 17 maj 2010
  16. SALVETA

SALVETA Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Jag gillar desire riktigt mycket men ett par saker som jag inte sett här i tråden stör mig:
    1. Man borde kunna låsa skärmen och knapparna när man pratar i telefon med HF så man kan stoppa ner den i fickan eller liknande.
    2. Man borde kunna välja att inte ha den vanliga "slide unlocken" när man använder grafiskt lösenord, blir lite mycket kaka på kaka när man har båda.
    Om det finns lösning på något av problemen ber jag om ursäkt och uppskattar att någon upplyser mig om lösningen. Tack för att ni tar er tid att skicka in buggar/tips! :)
    Min programvaruversion är 1.15.405.4

17. mrpink

mrpink Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

haha fick precis reda på att de flesta av mina mms går till människors epostadresser... mkt skumt. Någon som vet varför?

18. stefaneh

stefaneh Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För att man kan skicka mms till emailadresser. Säker på att du verkligen väljer mobilnummret till den du ska skicka till och inte bara klickar på deras namn. Alla posterna dyker ju upp när man skriver in ett namn.

19. mrpink

mrpink Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

har dom som grupper .. och har bara väljt deras namn. Inte fått valet någon gång mellan nummer och epost vad jag vet...

20. mrpink

mrpink Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ingen som har en liten tutorial om hur det här med kontakter fungerar... Väljer jag bara att skicka till en person då tar den mobilen, men väljer jag att mmsa en grupp väljer den att skicka den till deras epostadress. Hittar inte att jag någonstans kan välja att den aldrig ska skicka till epost el liknande