Buggar och förbättringar vi vill att HTC fixar (uppge programvarunummer /HTC)

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Viggo, 17 apr 2010.

1. ranting

ranting Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag tycker det är tvärtom. Har inga problem med wifi när skärmen är släckt, den synchar mail osv.
    Däremot tycker jag inte att den stänger av sig själv som den ska när den är idle.. ibland när jag kollar på info efter att telefonen varit helt idle ett par timmar, så har wifi ändå varit igång majoriteten av tiden.

2. Poppler

Poppler Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mitt alarm gick inte igång imorse, trots att allt var rätt inställt (tid, dagar, ljud). Såg i "frågtråden" att fler hade haft samma problem och därmed försovit sig. Detta är ju något som kan förstöra en hel dag.

3. ranting

ranting Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Du såg inte även svaren, att det antagligen är någon task killer som ställer till det? Ställ in att klockan ska vara ett undantag.

4. Bagge

Bagge Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Oj, vilken lista, hehe..

Själv har jag hittat ett par saker som jag redan sett att andra noterat:

Det är com.htc.bg eller va den nu heter kraschar, och det vet jag har med facebook syncen att göra, trots detta har den lyckats synca bilder etc så vet inte exakt vad det är som falerar.

Vidare har jag märkt vissa problem att hitta 3G efter att jag vart kopplat på WiFi, men vet inte exakt vad detta beror på, om det är min operatör 3 eller nånting annat.

Förstår att folk blir avskräckta när de läser men trots detta så är jag otroligt nöjd med telefonen, och ångrar inte en sekund mitt köp.

Sen tror jag detta är första "smartphonen" för många (mig inkluderat) och det tar ett tag att lära sig allting, alla fel som står här är inte telefonfel utan vissa är användarfel.
    Med många appar installerade som kanske "konkurerar" med varandra om viss funktionalitet så är det klart att det kan leda till lite konstigheter ibland.

5. aeqvist

aeqvist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Telefon:
    S9+
    Hehe det är det som är problemet. Samlar man alla fel på ett ställe så ser det ofta ut som det är mer problem än det egentligen är. Jag lovar att det är mer + med denna lur än det är minus.

För stunden har jag faktiskt inga problem med luren, funkar hur bra som helst, batteritiden som jag var skeptisk till i början har blivit markant bättre och är nu nöjd med den.

6. digge

digge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Översättning

En till översättningsmiss

Framåt/Vidare i webläsaren är översatt vidarebefodra.

7. salmonsalar

salmonsalar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag tror han menar att man råkar komma åt knappen när man tar upp luren. Den behöver inte ringa för det..
    Har samma synpunkt. När den sitter i bilhållaren och jag vill lyfta ur den kommer jag nästan alltid åt volymknappen på sidan. Får ta tag över skäremn och bakstycket istället och dra upp den.

Men detta kanske kan lösas med en app??

8. orbesson

orbesson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Startar om sig själv.....

Idag när min fru ringde mig om vägbeskrivning så gick jag in i google maps appen
    och när jag samtidigt pratade med henne i mobilen och kollade kartan så dog telefonjäveln o starta om sig. Tänkte att det är väl en engångshändelse och ringde upp igen o starta även maps, och visst fan dog telefonen mitt i samtalet igen.

Är det någon annan som varit med om detta? Det är ju bedrövligt om det inte går att
    använda kartprogram o prata i telefon samtidigt!!!!

Last edited: 24 apr 2010
  9. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Förbättring:

Ett långtryck på kugghjulet på tangentbordet ska ta upp en snabbvalsmeny för tangentbords språk.

Jag skriver lika mycket på engelska som på svenska och vill därför snbbt kunna växla mellan språken. Helst ska det finnas nån indikering vilket språk som är valt men det är inte jätteviktigt.
    Det vore också bra om man kan välja dom språk man vill använda (som på iPhone) så inte snabbvalslistan innehåller onödiga språk (vi har ju iof bara 4 språk men för andra versioner).

*EDIT* 1.15.405.4

Last edited: 26 apr 2010
  10. salmonsalar

salmonsalar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Felöversättning:
    I webläsaren står det vidarebefordra som översättning på forward... Framåt vill jag ha istället

11. Marianne

Marianne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Tryck på namnet längst ned under fotot så får du upp hela menyn.

12. orjang

orjang Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har två gånger råkat ut för att multitouch slutar fungera. Vanlig touch funkar, dvs kan flytta kartan i maps åt alla håll, men inte zooma med pinch.

Löste upp sig efter omstart av telefonen. Jag har inte lyckats hitta nåt mönster när det inträffar tyvärr.

Programvarunummer 1.15.405.14

13. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Här behöver man nog vara lite mer specifik... Vad är det som fungerar?
    Fungerar bra med min röstbrevlåda (företagsspecifik) att t.ex. trycka 6 för att radera meddelandet jag lyssnat på och jag misstänker att det skulle ha vart väldigt mycket klagomål från andra som har operatörernas röstbrevlådor om det inte fungerade?

14. Feral

Feral Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har liknande problem, när jag skriver in något under anteckningar i Igoogle så registreras det inte, det är borta efter jag stängt fönstret :-/

15. Feral

Feral Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kameran är under all kritik på många plan, vet inte om det är hårdvara eller mjukvaran, men något de absolut kunde göra något åt är när man tar bilder som kräver blixt. Då borde lampan/blixten känna av det och gå på för att fokuseringen ska fungera i huvud taget, precis som den gör på riktiga kameror. Som det är nu så kan den inte fokusera för den "ser inget".

Sedan borde blixten vara klenare med, nu är den alldeles för stark.

16. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Orkar tyvärr inte läsa igenom hela tråden, men om man har Sense på svenska så står det vid inkommande samtal typ "dra nedåt to decline".
    Inte riktigt något att stoppa pressarna över kanske men....

17. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Förbättring:

Delay på av/på-knappen. På dom flesta telefoner måste man hålla in av/på-knappen ett litet tag innan den startar. På Desiren hoppar telefonen igång direkt.
    Ska man kolla om telefonen är på nu och trycker till en snabbis på av/på-knappen så hoppar telefonen igång nu om den skulle vara avstängd.

*EDIT* 1.15.405.4

Last edited: 26 apr 2010
  18. Cornflakes

Cornflakes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Hittade vad som orsakar det

Händelseförlopp

1 Starta tex Google Maps, testa så att multitoutch funkar (zooma in och ut)
    2 öppna valfritt text fält. och Ändra Input metod, välj tex Scandinavian keyboard.
    3 Gå tillbaks till Google Maps, Multi toutch funkar inte längre
    4 Ändra tillbaks till Htc standard Keyboard
    5 Testa igen i Google maps. Woila Multi toutch funkar som det ska

Buggen går att göra om och om igen
    Om man däremot rebootar telefonen med Scandinavian keyboard inställt så funkar Multi Toutch.
    Märkte samma sak med Swype.

Software Number: 1.15.405.4

Last edited: 28 apr 2010
  19. Cornflakes

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

i second that

Blixten är för stark som det är just nu. den borde ha olika nivåer. Försökte ta bilder på en ölflaska i helgen och det var omöjligt att få en bild där etiketten inte blev helt utbränd. Att min polare satt brevid och stylade med sin X10 och tog fina kort gjorde inte saken bättre :/

Programvaruversion: 1.15.405.4

20. Cornflakes

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

En sak som jag har stört mig på rätt länge nu (var likadant på heron) är hur search funkar via sök knappen.

Säg att man tex skriver "microsdhc" och klickar på sök men sekunden senare kommer man på sig själv att man kanske skulle lagt till "8gb" på slutet.

Nu är det ju så att om man nu börjar skriva microsdhs igen så kommer det upp i rulllistan som ett autocomplete alternativ då man redan har sökt på det innan. Men om man klickar på det så får man aldrig alternativet att fortsätta att skriva på det utan den bara söker på samma igen.

Det slutar alltid med att man blir tvungen att skriva hela ordet från början igen och tänka igenom exakt vad man skall skriva "MicroSdhc 8gb Class 6"... har suckat åt det många gånger nu.

Vore extremt bra att ha ett alternativ till detta. tex att om man håller inne markeringen i listan (typ samma tid som om man skulle flytta på en icon) så borde den markerade texten ploppa upp i textfältet så man kan fortsätta att editera den.
    Och om man klickar på den snabbt så funkar det som det gör idag, dvs en search på det som redan står där.

Programvaruversion: 1.15.405.4

Last edited: 28 apr 2010