Buggar och förbättringar vi vill att HTC fixar (uppge programvarunummer /HTC)

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Viggo, 17 apr 2010.

1. pike

pike Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vet ej om detta tagits upp men det däringa problemet med fritt utrymme som systemet "håller hårt i" är allvarligare än jag trodde:

Om du har mindre än ~15MB fritt utrymme i ROM (där apps läggs in) så blockeras systemapplikationer att uppdatera, detta påverkar t.ex:

Facebook,
    Android Market,
    Kalendern

Rätt så jäkla allvarligt, för du får ingen som helst indidkation på varför ovanstående inte synkar eller uppdaterar mer.
    Enda lösningen är att manuellt rensa, varpå saker "automagiskt" börjar funka igen

2. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Felskrivninge eller hur har du fått tag i 14?

3. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Testa att scrolla ner med "styrkulan". När den förra sökningen är markerad uppdateras sökfältet med den markerade texten, utan att söka, så att du kan redigera. Prova sedan att ställa om din färg på forumet till en icke störande!

4. orjang

orjang Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Cheers! Den hade jag inte hittat själv :)

5. orjang

orjang Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Uhm, felskrivning, japp. :o

6. nilserik84

nilserik84 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte min Legend här men.. Den visar inte då personen jag ringer till är i ett samtal, varken piper eller visar nån text. Den vägrar ringa ibland, då måste jag starta om den. Den känner att jag trycker på ring för telefonen vibrerar, men det händer inget mer. Funkar inte om jag slår hela numret eller om jag går via telefon boken. Är nog dom enda sakerna jag stör mig på med mina nya Legend. Någon annan som märkt av dom problemen?

Ops, såg detta var i Desire delen.. Sorry :)

Last edited: 26 apr 2010
  7. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kanske förtydliga att man menar då telefonen är avstängd? Skulle verkligen inte vilja ha någon delay på knappen när telefonen är på!

8. Myran

Myran Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bug:
    FM-radion hoppar över vissa frekvenser. Tex P3 är på 100.0 i Skellefteå, men den frekvensen hittas ej vid scan, och går ej "slajda" till. Då hamnar man på 100.3. Man kan dock stega dit i efterhand.

Förbättring:
    Ett val för att använda "proximity sensorn" för att förhindra att telefonen låser upp sig själv i fickan. Har man tunna fickor, alternativt att man kommer åt "menu"-knappen", kan man råka låsa upp telefonen i fickan. Detta är även ett problem när det ringer, vilket kan göra att man lägger på/svarar när man drar upp telefonen ur fickan. Dessutom är det så lätt att komma åt powerknappen, så även om den inte låses upp så kan mobilen ligga och lysa i fickan utan att man har en aning om det.

1.15.405.4

9. Myran

Myran Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En till FM-bug.. "Power"-knappen i Radio-appen funkar inte. Enda sättet för mig att stänga av radion är att dra ur headsetet.

10. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hänt en eller fler gånger? Andra med samma problem?

11. NeOnLiGht

NeOnLiGht Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nåt som jag tycker är otroligt störande är att dom fysiska knapparna aldrig slocknar medans skärmen är aktiv, tycker det är störande när man t ex kollar på youtube och filmklipp.

edit: verkar som att ljuset på knapparna styrs av ljussensorn (eller vad den heter), ljust i rummet så är dom släckta och håller man sen fingret över sensorn så tänds dom.

Last edited: 27 apr 2010
  12. Simonarvestrand

Simonarvestrand Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har fått en bugg när man filmar då halva bilden blir lila ska försöka lägga upp en snutt på nätet ikväll så man kan se hur det ser ut.
    sen händer det att samtal kopplas ned med ett pip och sen får man pip varje gång man ringer upp tills man startat om telefonen.

13. socar

socar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen som anmärkt på att man enbart kan väcka den från viloläge med powerknappen? Det vore underbart om man kunde välja att väcka den med ett tryck på trackballen istället

14. Simonarvestrand

Simonarvestrand Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tänkte en del på det i början men nu har jag vant mig så de känns helt ok tycker jag

15. Castie

Castie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag har haft min Desire i två dagar nu så detta kanske är löst redan. Jag antar att problemet kan lösas med att installera en app, men tycker ändå att det borde kunna vara standard :)

Felet jag stör mig på är SMS konversationer. Jag har några vänner med flera mobilnummer som de använder beroende på om de är i sverige eller utomlands. Därför vill jag veta vilket nummer jag svara till och vilket de skickat ifrån. I nuläget ser jag bara deras namn och inte avsändar nummer.

HTC Desire 1.15.405.4

16. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hajar inte riktigt hur du menar, kan du inte lägga ett respektive nummer på pelle1, pelle2, pelle3 etc?

17. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Fast man vill ju inte ha flera kontakter för samma person. Om Pelle har tre mobilnummer så ser han inte vilket nummer Pelle skickat från och då vet han inte vilket nummer konversationen går till om man ska skicka senare.

Så tolkade jag inlägget iaf.

18. Castie

Castie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

helt rätt!

ledsen om jag var otydlig.

19. Marianne

Marianne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Hade samma problem och hittade lösningen igår. Tryck på det specifika sms:et tills det poppar upp en meny. Där kan du välja View message details och där syns numret sms:et skickades från.

20. TheHank

TheHank Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker att uppdateringen av bilderna till kontakter som är länkade beter sig ytterst märkligt. Flera av kontakterna uppdaterar sina bilder när personerna byter "profil picture" på facebook men några gör det inte. Jag har även testat att ta bort en kontakt som jag hade länkat på facebook och sedan skapat den igen med samma namn och den gamla bilden dök upp. Vet inte om det är ett normalt use case men jag vill att bilderna skall uppdateras när "profile picture" byts i facebook fär alla länkade kontakter och inte enbart några få.
    Programvarunummer: 1.15.405.4

Är det någon annan som har uppmärksammat detta?