Bugglista Legend

Diskussion i 'Legend' startad av teddyjohan, 29 maj 2010.

  1. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har märkt att en del buggar som jag upplever på HTC Tattoo (billigaste HTCn) också dyker upp på HTC Legend. Tänkte ni kunde skriva vilka buggar ni upplever (med mjukvaran då givetvis) så kanske någon röd tråd framträder.

    1) När man trycker på Menyknappen dyker ibland tangentbordet upp istället för menyinställningarna inne i applikationer.
     
  2. roxpace

    roxpace Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har aldrig upplevt det problemet, är det verkligen ett HTC Legend problem i så fall och inte ett OS eller applikationsproblem ?

    Med vilken applikation inträffar detta problemet ?
     
  3. jimpaz

    jimpaz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Långt tryck på meny knappen tar "alltid" fram tangentbordet på min Legend...
     
  4. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är inte begränsat till HTC Legend utan gäller flera av HTC:s enheter. Jag har noterat att det vid något tillfälle har dykt upp på Legender, och av egen erfarenhet får jag fram det ett par ggr om dagen på min Tattoo.

    Det är helt klart mjukvara och inte Legend-specifikt, men min fråga var främst vilka buggar som finns på Legend, inte unikt på Legend. Således kan jag se vilka av de buggar jag har i min Tattoo som jag får leva vidare med om jag köper en Legend :)

    "Långt tryck" låter som en logisk anledning, kanske ploppar det upp ibland när man kort tryckt på Meny men enheten inte hänger med, vilket bör vara mer frekvent på min billigare enhet, men fortfarande en bugg antar jag?
     
    Last edited: 29 maj 2010
  5. Snowbear

    Snowbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är långt tryck på "meny knappen" verkligen en bugg? ska det inte komma ett tgnbord då?

    Hittade även långt tryck på "home" tog upp en ruta med de sex senaste använda programmen tack för det :)

    Upplever i övrigt INGA buggar alls i telefonens programvara endast av 3dje parts tillverkare.
     
  6. roxpace

    roxpace Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller med dig Snowbear, de gånger jag har fått problem är då jag varit dum att installera "fel" app som snarare skadat miljön.

    Det enda jag vet som retar mig ibland är när man surfar över WiFi och plötsligt slår telefonen över till 3G pga dålig täckning av WiFi och appen eller webbläsaren måste ladda om allt igen för att fungera, men det är kanske inte heller en bugg utan någon man kan kanske justera via inställningar.

    Långt tryckt på HOME är en riktigt bra feature :)
     
  7. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vet inte om det räknas som en bugg om det är medvetet, det med tangentbordet, men det fyller ju ingen praktisk nytta eftersom man inte kan använda det till något. Det enda rimliga vore ju att både kort och långt tryck får fram menyknappen - tycker jag :)

    Det vore förstås inget problem om det bara dök upp vid långt tryck, men jag upplever det dagligen på min Tattoo och har sett det hända på en Legend också, förvisso var den väl under lite belastning, men ändå.

    Utöver det känns det ju förvånandsvärt bra att folk inte har anmärkt på mer i denna tråd, Legend kanske funkar bättre än vad jag trodde?

    MvH Johan (som köper en ny HTC om ca 14 dagar)
     
  8. danber

    danber Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har börjat uppleva att ringsignalen ibland ligger kvar i bakgrunden under samtal. Alltså efter att personen man ringt upp svarat så fortsätter signalen. Det händer även ibland när jag blir uppringd. Riktigtkonstigt.
     
  9. xtreme

    xtreme Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Något jag märkt är att jag ibland får "sidan kan inte visas" när jag surfar trots att både internet och telefonteckning finns. När jag laddar om sidan så laddas den oftast. Vet dock inte om det är telefonen, operatören eller operativsystemet. Annars har jag inte märkt ngt.
     
  10. roxpace

    roxpace Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter mer som att telefonen pendlar mellan WiFi och 3G eller olika mobila nät mitt i surfningen och därmed förstör pakethanterandet, alltså inte någon bugg men störande, dock inte enbart Android som har detta bekymmer.