Jag har precis haft ett problem som verkar vara relaterad till Smart lock. Luren fungerade perfekt fram till uppgradering till 7.0. Därefter dränerar den batteri, vilket löstes med fabriksåterställning. Efter att ha använt den några veckor fick jag frågan om jag ville lägga in hemmet som säkert ställe i Smart Lock. Efter någon dag började luren dränera batteri samt göra halva omstarter (det upplåsta hänglåset visades och jag fick slå in pinkoden) en gång i minuten. Jag gissade att det hade med Smart Lock att göra och tog bort inställningen. Därefter åkte jag till England i en vecka, där telefonen fungerade perfekt. Hemma igen återkom felet. Det gick inte ens att göra fabriksåterställning hemma, utan jag fick ta bilen för att slippa omstarterna och kunna återställa. Nu funkar luren perfekt igen!
Alltså, se upp med Smart Lock!
Update 18/3. Problemet återkom trots att jag inte angett någon säker plats i Smart Lock. Liksom tidigare blev skärmen svart när jag klickade på batterianvändning. Slog av Wifi och plats och då slutade luren starta om. Gick in på säker plats i Smart Lock och tog bort min google hemadress. Slog på Wifi och plats igen och nu har luren slutat starta om.
Last edited: Apr 18, 2017