Butikskiosk med android

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av Attila, 16 jan 2022.

  1. Attila

    Attila Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2022
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej på er!

    Jag jobbar med ett projekt i vår butik, där vi vill ha en touchskärm (med OS) i butiken, som är låst till en enda webbsida, där man kan göra sin tårtbeställning. Jag har kommit rätt så långt, säg 90%, men jag har nu åkt fast och det känns inte stabilt.

    Den skärmen jag har nu, en 22" med Andoid Oreo 8.1 (Go version??)), är problemet, där själva Andorid som strular. Efer att jag har laddat ner en kiosk app från en betrudd källa så försöker den surfra iväg ca var 4:e minut till en okänd fransk adress... Jag gjorde en återställning men detta problem kvarstår, men nu till en annan adress. Då jak kan inget om android så ska jag returnera skärmen i veckan....

    Någon som kan rekommendera en liknande lösning med en skärm på ca 18-22"? Jag vill helst ha ett inbyggt os, och inte en skärm + en minidator men det är kanske ändå vägen man ska ta?
     
  2. PeterEss

    PeterEss Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2015
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    409
    Blir en fråga om vad du använder för webläsare och hur den drivs och begränsas.
    Du behöver en webläsarapp med kiosk-funktioner som även låser bort andra adresser men som driver Google Webview för att få korrekt visning av de sidor du vill se i kiosk-mode.
     
  3. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 343
    Mottagna gillanden:
    1 712

    MINA ENHETER

    Vad är det för fransk webbsida, och därefter annan webbsida, den försöker nå? Någon server som tillhör Google, eller något helt annat?
    Låter mysko, kan enheten vara smittad med något?
    Du kan kolla upp vem som äger ip-adressen/domänen den försöker koppla upp till. Googla WHOIS så hittar du.