Fråga: Byta bakstycket, kostnad?

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Tobbis, 19 nov 2013.

  1. Tobbis

    Tobbis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Lyckades tappa min HTC One i en stentrappa, som tur var hade jag skal på så skärmen höll men bakstycket fick sig en stöt precis vid volymknappen. Detta ledde till en att bakstycket blev lite deformerat och hamnade "under" volymknappen som nu inte går att trycka in pga det.

    Någon som vet ungefär vad det skulle gå på att laga det (på den certifierade serviceverkstaden om jag nu lämnar in den där jag köpte den)? Dvs kostnaden för att endast byta själva bakstycket.

    Vågar inte ge mig på att byta själv, har bytt skärm på bland annat min Desire HD innan men HTC One känns lite för svår, att den dessutom är nyinköpt och ganska dyr gör inte saken bättre.
     
  2. Tobbis

    Tobbis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Kan svara på min egna fråga då den nu varit inne på service.

    Konstigt nog gick det på garantin och jag betalade inte en krona. Dock är hela telefonen återställd och bakstycket och framsidan är utbytt, dock till ett begagnat då man kan se vissa slitningar som jag inte hade på min. Man men, då det var gratis så klagar jag inte.

    Den nya telefonen har samma IMEI så jag gissar att det är samma insida, eller kan HTC ha gett mig en annan telefon och flyttat över IMEI från min gamla, någon som vet?

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk