Fråga: Byta från arc till sensation

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av gurgel, 28 jan 2012.

1. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

jag har vissa funderingar på att byta från arc till sensation,jag e trött på lagget i arcen samt att den är så plastig.

men jag undrar vilket format sensation spelar in video i?
    finns det någon jämförelse på kvaliten på korten i en arc samt sensation?
    hur är batteri tiden på sensation?
    är det dual core på sensation?

jag är mycket nöjd med kvaliten på både kort och video inspelning på arcen, men inte det övriga,så jag vill ju inte byta ner mig när det gäller dessa saker.

2. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

http://www.youtube.com/watch?v=NZijq8GOCFk där har du jämförelse.

Sensation XE har 1.5 gz dualcore, batteritiden är väl olika för hur man använder mobilen.. Jag smsar, ringer lyssnar på musik mycket.. jag klarar mig 12 timmar med allt igång.

Om du ska köpa sensation kan jag rekomendera Sensation XE, så får du coola hörlurar med som har väldigt bra ljud :P

EDIT: Sensation har format till full HD 1080.

Last edited: 28 jan 2012
  3. Serian

Serian Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Mitt tips till dig är att vänta, 27 februari-1 mars är den stora mobil mässan i Barcelona där man får information om alla nya telefoner som släpps runt ~april. Dumt att köpa förra årets flagship även om sensation är en ypperligt underbar telefon.

4. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

tack för svaren, stämmer det att sensation spelar in video i .3gp formatet och inte mp4?

5. xziaz

xziaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag tror det är .3gp, är inte säker

6. zaragon

zaragon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Om man väntar på telefonerna som visas upp i Barcelona, får man vara beredd på att de inte går att köpa förrän i sommar..

7. Xaviez

Xaviez Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Största skillnaden på olika mobilkameror är enlig min erfarenhet hur bra dom är på att ta bilder när det är lite ljus, där sliter de flesta mobiler men vissa är bättre än andra. Att ta bilder inomhus när det är lite mörkt är åtminstone något jag gör väldigt ofta, så det är en oerhört viktig parameter för mig.

Här ser du en test av bl.a. Arc vs Sensation XL och SGS2;
    http://recombu.com/news/android-camera-phone-face-off_M16251.html

OBS. XL har ej samma kamera som Sensation och Sensation XE!

Jag har själv båda en SGS2 och en Sensation XL, och har testat fota massor med båda.
    SGS2 tar mer detaljerade bilder, helt tveklöst att det är en bättre kamera när det finns gott om ljus.
    XL tar lååååååååångt bättre bilder när det är lite dåligt med ljust, med eller utan blixt.
    XL försöker hitta fokus i bilden konstant, så att när du trycker på utlösaren så tas fotot direkt, SGS2 fokuserar först när du klickar på utlösaren så bildet fördröjs med en sekund eller tre. Det här stör mig något fruktansvärd då jag försöker fota barnen, när man har en Kodak moment så vill jag FOTA NUH, om 2 sec har barnet vänt på sig och bilden blir suddig.
    Jag har inte lyckats ta bra bilder av mina barn med SGS2an när den vill använda blixten, ljuset är så stärkt så att mina barn bländas och ser inte kloka ut :P

Det blev mycket info om två mobiler du inte frågat om egentligen, men då du inte än har bestämt dig för telefon (om jag fattat dig rätt) så tänkte jag du ville ha lite input. :)
    Att titta på testar av kameran ger så lite tycker jag, SGS2an vinner över XL i flera av dom, men det finns ingen tvekan för mig vilken av dom två jag helst plåtar med, och det är inte SGS2an. :)

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk

8. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Det är det på sensation och sensation xe, men inte på sensation xl.

9. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

tack så mycket för svaren

10. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Ta en sensation och roota och gör den till en xe så har du sparat en tusing?