byta från desire till nya samsung i9000 galaxy s?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av gurgel, 14 jun 2010.

1. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

hej!

jag har länge väntat på en uppdatering till min desire som ska möjligöra hd inspelning samt att ljudkvaliten på inspelningen ska bli bättre än vad den är.
    sedan så är det ju prat på att den ska få stöd för divx, men även det dröjer..
    sedan så är en omstart på telefonen mer eller mindre nödvändig var dag för att telefonen ska flyta på bra, annars blir den segare för var dag som går.

efter en omstart så ligger minnet på runt 190-200 mb i taskmanager för att sedan minska succesivt för varjer timma som går, och det är då segheten kommer mer och mer.

nu till första frågan.

1. gäller det alla android telefoner när minnet försvinner mer och mer,utan att man gör något med telefonen. eller är det specifikt desire som är sådan?

2. vad tror ni, kommer uppdateringarna till hd och divx?

3. vilken typ av skärm är det på samsungen,glas eller plast?

4. gör man fel i att byta från desire till den nya samsungen?

5. kommer man att kunna roota och hålla på med olika firmwares på samsungen som man gör på desiren?

tack på förhand

2. Adyzz

Adyzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

1. Ja, androidprogram lägger sig i minnet. De drar inte extra batteri, utan de ligger där bara. Sen när du ska starta ett program som ligger i minnet så tar det inte lika mycket kraft eller lika lång tid = drar inte mkt batteri. I längden tjänar du inte på att ha en task killer.

2. Ja, de kommer. Divx finns det väl stöd för i yxplayer? Är ganska säker på det. Tar lite längre tid för HTC med uppdateringar eftersom de har Sense "ovanpå" android.

3. vet ej

4. Helt upp till dig. Personligen skulle jag säga att det är lite slöseri med pengar. Samsungen har mkt bättre GPU, lite snabbare, lite större skärm etc. Dock tycker JAG inte att det är värt det. Men somsagt, upp till dig.

5. Samsung har släppt källkoden till galaxy s redan, så det borde ju gå. Men det är ingen som vet i dagsläget, utom kanske samsung själva.

Dethär med att telefonen är seg, tycker du det blir snabbare av att köra en taskkiller var tredje timme eller ngt sånt, gör det! Själv har jag TasKiller installerat. Funkar bra de få gånger man behöver stänga ett program (om det hängt sig eller om man vet att man inte kmr använda det ngn mer gång när man har på telefonen).

Hoppas jag var till lite hjälp iaf!

3. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Kan inte påstå att Desiren bli seg, Men jag starta om telefonen varje dag.
    Jag har med funderat på Galaxy S men Samsung är inte jättekända för sina mobiler. Har samsung sagt när Froyo kommer till Galaxy S?
    Den landa på runt 1000 kr mer än Desire och mja, Jag våga inte köpa samsung helt enkelt. Inte för de pengarna i alla fall.

Men jag äger redan en Desire så byttet mellan dessa känns lite onödigt. Hade jag därimot ägt nån gammal mobil och skulle bytta så hade jag kunnat tänka mig en galaxy S efter ha läst antalet tester där man få reda på allt om telen.

4. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jag kan bara säga att supporten på samsung suger!! Ägde innan jag köpte Desiren en samsung jet. Samsung svarade inte på något av mina email till dom om de problem jag hade med den. + allt dom lovade i reklamen osv osv... vilket bara var skitsnack. "smartare än en smartphone" eller hur?!?!

Hur som..... det gjorde att jag aldrig mer kommer köpa en Samsung produkt igen!

Ville bara tala om min upplevelse med Samsung innan du bestämmer dig :P

5. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Har hört samma grej att samsung support suger osv. Man kan lovorda en telefon som sedan floppar så de skriker om de. Om man väntar på tester osv så får man mer kött på benen i sitt val av telefon. Men jag skulle inte chansa på denna mobil och förboka. Sen tycker jag att den är för dyr med tanke på Samsungs rykte när de gäller mobilt.

Apple har höga priser men deras grejer är hög kvalite och allt funkar klockrent :)

6. DroidShout

DroidShout Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Tror ni samsung kommer vara bättre på att skicka ut uppdateringar?

7. Spaderess

Spaderess Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Så särskilt länge kan du inte ha väntat, telefonen har ju precis kommit.

Behåll du din Desire ett tag till.

8. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

tack för svaren grabbar,jag ska fundera ett tag till och läsa på lite om samsung

9. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

jag har själv sneglat lite mot den nya samsungen. men jag tycker inte att det är värt det! tror att desire kommer vara första telefon efter nexus att få froyo. detta pga kopplingen mellan htc och google och att desire i hårdvaran är i princip samma telefon som nexus one. jag kommer att hålla kvar vid min desire, och när froyo kommer så är jag fullt nöjd!

10. alsopranos

alsopranos Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

vad är de bästa fördelen med froyo?

11. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Beror nog på vem du frågar... För min del är det egentligen bara A2SD jag är ute efter i froyo, sen att froyo är snabbare än eclair med är ju trevligt men inget jag känner att jag absolut måste ha då jag tycker att min desire är tillräckligt snabb...

A2SD går att fixa med root med, men jag fegar än vad gäller att roota min Desire :)

12. Wellness

Wellness Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

har också mycket dåliga erfarenheter av samsung!

13. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

som Madeli var inne på så är det även för mig viktigt med att kunna installera apps på minneskortet så att man slipper ett överfullt internminne med en klagande och seg telefon som följd. jag vill inte roota min telefon och förlora garantin!

enligt hastighetstester så ska froyo vara 5 ggr snabbare...

inbyggd tethering... detta kan man dock ordna med pdanet appen från market..

det är väl de största fördelarna...

14. orjang

orjang Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade en Galaxy i7500 innan jag tröttnade fullständigt på Samsung och köpte en desire.... Kunde inte vara nöjdare med det bytet.

Samsung har visat att man är kapabla att hänga av kunder som betalat 5000+ sek på en ny androidtelefon utan att blinka. Det svider att se sin "nya" telefon obsoletad bara några veckor senare av "lillebror" i5700 spica. Original galaxyn har fortfarande inte fått ens 1.6 officiellt från Samsung.

Vad jag vet så fungerar deras programvara för pc (NPS) fortfarande inte under windows 7... osv, osv.

Samsung har iaf för mig visat att man inte är intresserad av mig som kund när dom väl fått mina pengar, annat än att sälja mig en ny telefon till förstås.

Last edited: 15 jun 2010
  15. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Största fördelen med nya Samsungen är helt klart Super AMOLEDskärmen som är helt överlägsen skärmarna som sitter i Desire och Nexus samt att den har ett riktigt vasst grafikchip.

16. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Rent personligen tycker jag att tom 3,7 tums skärmen på desiren börjar bli för stor för att använda med endast en hand,mycket sträckande på tummen blir det för att nå hela skärmen..

17. LBP

LBP Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

18. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

funkar kanon bra... flyter på riktigt fint, enda problemet är att telefonen varnade för att minnet är slut.. men det beror nog på alla apps

19. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Inget problem med att bilden är för liten. Sen när man ta redigt storlek så bli de pixlig bild?

20. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag hoppas att nästa ver. 2.2 blir längdmeter bättre än den Beta som man har nu i luren efter den "galna uppdateringen" som man fick för nån vecka sedan.