Har använt iPhone 3gs, iPhone 4, iPhone 4s nu i flera år och funderar också på att byta till en S3. Mest pga större skärm och nyfikenhet och det behag man får av att testa helt nya prylar

Dock ställer jag mig tveksam till vissa saker och jag vill att ni svarar ärligt.
-
Hur buggig är enheten/OS? dvs hur ofta säger/tänker ni 'men va faan!, 'hmm vad hände nu?', 'varför beter den sig så?'
-
Hur ofta hänger sig mobilen helt, eller att ni helt är tvungna att flasha/resetta om den?
-
Jag kände på den i affären och upptäckte direkt ett irritationsmoment(kanske?). Varför sitter knapparna för Kontakter, call-logs, favoriter, högst upp i Keypaden, dvs längst från tummen från när man har tryckt på telefonikonen längs nere till vänster? Med enhandsfattning måste man vandra upp med handen varje gång. Är inte det ett jobbigt moment än om ikonerna hade suttit längs ner som i IOS? Oavsett om en iPhone hade varit 50cm hög så behöver jag aldrig vandra med handen för att komma åt dessa.
-
Ser ni några problem med att använda S3 ihop med en Macbook?
-
Kommer jag att märka stor skillnad från att gå från Retina skärm till en med Pentile?
-
Batteritiden? Känner ni att ni behöver ladda den för ofta? Vissa säger att den suger mycket batteri medan vissa säger att den inte gör det
En del frågor blev det

Och ni som skriver att det inte går att lägga till widgets mm i IOS, jodå det gör det. Jag har själv just nu jailbreak som ser ut som Android:
http://modmyi.com/forums/iphone-4-new-skins-themes-launches/811488-miui-v4.html
Och jag är absolut ingen 'regular user' utan jag har jailbreakat alla min iphones, jag testar, labbar, trixar och fixar, så att jag kommer roota min eventuella S3 är redan klart.
Jag är bara orolig att den ska vara buggig, för är det något som faktiskt Apple kan står för så är det just deras sloga "it just works", för trots alla år och trots alla jailbreaks appar jag har så behöver jag aldrig starta om den mm...den bara tuffar på.
Hoppas på positiva (men ärliga) svar så jag får hålla en ny enhet i handen snart

Ha dé bra alla!
Click to expand...