Byta Galaxy Gio till en Optimus One p.g.a ljudkvalitet under samtal?

Diskussion i 'Optimus One' startad av EllaL, 4 sept 2011.

  1. EllaL

    EllaL Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funderar på att köpa en Optimus One på grund av detta:

    Har köpt en Samsung galaxy gio och har använt den en dag. Var tveksam inför att köpa den först eftersom jag läst i vissa recensioner och forum att kvaliteten på inkommande samtal inte är så bra.

    Nu har jag fått ett par inkommande samtal och jag vet inte om jag inbillar mig, men jag upplever det som att det är en hög diskant samtidigt som rösten från den som ringer är dov.. om ni förstår vad jag menar? Kan inte bestämma mig om jag ska höja eller sänka och jag vill gärna inte ha telefonen direkt mot örat. En kompis tyckte att det faktiskt var lite skillnad på hur det lät i min Galaxy Gio, jämfört med hans ZTE Blade.

    Jag tycker att ljudkvaliteten på samtal är rätt viktig eftersom jag ibland kan ha långa samtal med folk. Brukar inte spela spel och surfar inte jättemycket. Vill bara ha Android, en hyfsad kamera med autofokus, och en bra touchskärm. Med bra touchskärm menar jag att den är responsiv(gio är väldigt bra), och att man med lätthet kan skriva sms.

    Nu funderar jag alltså på om LG Optimus One kanske är bättre för mig utifrån vad jag skrivit ovan. Kanske någon kan säga om det är någon skillnad på Gio och Optimus One i ljudkvalite under samtal, men även hur touchskärmen beter sig?

    Eller bara hur man upplever ljudkvaliten rent allmänt?
     
  2. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T

    Jag tycker själv att ljudet i Optimus One är riktigt bra, jämnfört mot min farsas desire och då sprakar ljudet hos den, medans i min så är ljudet väldigt rent och fint, inte mkt brus , lagom med diskant.. Touchskärmen vet jag inte heller, men den duger mkt väl att smsa med, hyffsat bra responstid.