Byta glas på Galaxy Tab S

Diskussion i 'Skräp' startad av Wasti, 21 feb 2017.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Wasti

    Wasti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Den senaste

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Den senaste
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10,5"
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Huawei smartwatch
    Hej!
    Jag har en tre år gammal Galaxy Tab S som jag över lag är nöjd med. Batteriet börjar bli lite hängigt och minnet kunde varit större men som sagt, över lag väldigt nöjd. Tycker inte det finns någon platta där ute som är värd att byta till när denna funkar så bra som den gör.

    Hur som haver så har skärmen spruckit nu och jag har köpt ett nytt glas för hundralappen från e-bay (tyckte det kunde vara värt det). När jag nu kollar på videos som beskriver processen att byta just skärmen så verkar det som att denna tab har ett limmat glas, någon som vet om detta gäller på alla? Är lim ett måste när man sätter dit det nya glaset? (vet inte hur det är monterat annars). Något speciellt lim som rekommenderas och är varmluftspistol ett måste eller bara väldigt värt?

    Alla tips och trix mottages!
    Tack på förhand!

    //W
     
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag har bara separerat glas och touchlager på en mobil och tyckte det var rätt besvärligt att få isär. Nu gjorde jag det bara som test och skulle inte ha ihop det igen, och tur var väl det, om man säger så...
    Att få ihop det (om man fått isär det på ett bra sätt) är nog inte värst besvärligt, men någon form av lim lär du behöva. Vet ej vad som är att rekommendera dock.
    Ofta funkar hårblås som ersättning för varmluftspistol när man ska lossa prylar i mobilen.
     
  3. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.