Byta program i underfältet

Diskussion i 'Samsung' startad av ehnar, 17 dec 2012.

1. ehnar

ehnar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Längst ned finns en V-pil och där dyker vissa program upp.

Jag har försökt att lägga till andra program än de som finns där, men får inte till det. Någon som vet hur du gör?

T.ex. skulle jag vilja byta ut epost mot gmail och webläsare mot chromium, men jag hittar inte var jag ska lägga till dem för att få dem att dyka upp i fältet.

2. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Undrar om det inte är enbart Samsungs appar. Du har väl nån knapp för att redigera?

3. smurphen

smurphen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det är till för program som klarar av notens specialfunktion med överlappande fönster.
    På xda finns en tråd hur man lägger till funktionen (root krävs), samt "färdighackade" appar. Riktigt trevligt att ha spotify med den funktionen.

ehnar, Dec och onne1951 gillar detta.
  4. ehnar

ehnar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ok då vet jag. Tack för info, ska fundera på root...

5. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Det finns en tråd på xda också där det finns färdiga appar som är moddade, du behöver inte root för dem. Sen finns det ett program till windows där du själv kan modda apparna som funkar bra ganska enkelt att använda.

Men om du dock vill modda system appen behöver du root för att avinstallera säg youtube som är system app. Annars sånbehöver du inte root.

6. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2079807 för att göra detta så krävs att du är på 4.1.2 tyska versionen, jag kör med detta och funkar sjukt bra.Kräver root

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2053796 är programmet jag pratade om till windows där du själv kan modda appsen. Funkar utan root och funkar bra.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2039710 där kan du hitta färdig moddade apps det är bara att ladda ner och installera som apk på plattan, glöm inte bara att godkänna installation utav okända källor. Funkar bra och utan root. Listan fylls på kontinuerligt.

Jag har testat alla tre och de funkar bra.

blanck, Dec och sonyboy gillar detta.
  7. Dec

Dec Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

funkar dessa på 4.0.4 ? har nämligen wifi modellen som inte har fått uppdateringen ännu. Funderar på att flasha in en utländsk rom för att få updateringen men är orolig om det kommer strula med garantin.

8. mevvan

mevvan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag är inte säker faktiskt men jag tror att det funkar med färdig moddade appsen inte de första modellen det gäller endast 4.1.2

https://www.dropbox.com/s/3fko5ihsfxolwka/com.alensw.PicFolder.apk

ladda ner den och installera på plattan. Tryck sen på pilen där nere och kolla om den finns med i listan. Hittar du inte det klicka på redigera och kolla om du kan lägga till den.

så vet du om det funkar eller inte:)

Dec gillar detta.
  9. Dec

Dec Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tyvärr fungerade det inte så det blir att vänta :/ eller att installera en engelsk rom