Fråga: Byta repad kameralins

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av mena, 2 okt 2015.

  1. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Måste bara kolla med er då jag har tappat och skrapat upp kameraglaset.

    Det finns tre varianter att köpa på ebay. En är svart den andra vit och trejde är guld.

    Jag har själv en LG G4 lädersvart och fick då med ett guldbakstyke så man tycker att jag borde ha guldfärgad kameralins. Men när jag tittar nogrant på min kameralins så tycker jag den är silvermetallic tex som aluminiumfärg, inte alls guld. Både knapparna och ramen runt knapparna samt runt kamera linsen är allt i Silver/aluminium färg. Men denna färg hittar jag ingenstans att köpa.

    Tänkte mig köpa denna.
    http://www.ebay.com/itm/OEM-Replace...-US991-/301733482617?var=&hash=item4640b79079
     
  2. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Får man fråga hur du tänkt byta glaset? Är du duktig på sånt eller kan en idiot (exempelvis undertecknad [emoji4]) klara av att göra det? Har lyckats repa mitt också, men det sitter i ena kanten och påverkar inte bilderna. Dock stör det mig rent estetiskt.
     
  3. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Det är ganska lätt att öppna LGs telefoner. Det ser ut som att kameralinsen/knapparna sitter med 2 skruvar, men det kan tänkas att du behöver ta bort plasten som sitter över moderkortet också, vilket är 6 skruvar extra. Gäller bara att ha en vanlig liten stjärnskruvmejsel, behöver inget special eller extra litet.
     
  4. waghead

    waghead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hur går det med bytet? :)
     
  5. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Jag har beställt ett kameraglas från ett annat ställe då frakten var lika dyr som kamera linsen på min först länk. Väntar nu ifrån Kina och det lär ta 4 veckor, så tre veckors vänta innan jag kan prova.
    Men jag tror det är guld jag ska ha till min svarta läder som var det jag egentligen ville veta och syftet med tråden. Att byta kameralinsen bör inte vara något problem.

    Har ett nillkin glasskydd och såg att där fick jag med två glasskydd till kamera linsen. Någon som provat använda dessa? Kan ju vara billig försäkring för att hålla linsen i tipptopp.

    http://www.ebay.com/itm/311413559646?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
     
  6. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag tyckte att skydden för linsen var något mindre klara än skyddet för själva skärmen. Så jag tog bort linsskyddet. [emoji4]