Först: ladda ner Titanium Backup och SMS Backup+.
I Titanium Backup kan du göra en backup av alla dina applikationer (och annan data om så behövs).
Öppna programmet, klicka på menyknappen och sen "Batch". Sen letar du reda på Backup av alla appar. Se till att du inte får med MIUI's olika appar och systemfiler. Värt att nämna är att Apps + data-alternativet kan strula till det vid byte av rom - sägs det i alla fall. Jag har inte haft något problem med det vad jag kan komma ihåg med man vet ju aldrig.
I SMS Backup skickar du dina SMS till ditt Google-konto, som du senare kan hämta hem igen.
När du fixat alla backuper gör du ännu en backup på telefonen som den är nu, så att du har något att återvända till om något går fel. Det gör du i nandroid backup (clockwork mod recovery) genom att starta telefonen i bootloadern och välja recovery (alt. klicka stäng av-knappen, sen "starta om" och sen "recovery" om din ROM tillåter det).
Gå in i Backups and restore och gör en backup, sen gör du en full wipe (inkl. dalvik cache och battery stats) och installerar din zip-fil (MIUI-ROMen) i "Install zip to sdcard".
Sen är det bara att ladda ner Titanium Backup och SMS Backup på nytt och återställa dina appar och SMS. I Titanium gör du samma sak vid en backup - menyknappen, batch, restore apps (med eller utan data). Värt att nämna är att Apps + data-alternativet kan strula till det vid byte av rom - sägs det i alla fall. Jag har inte haft något problem med det vad jag kan komma ihåg med man vet ju aldrig. Välj antingen det alternativet eller bara restore apps (utan data).
Lycka till!
Click to expand...