Fråga: Byta skärmskydd

Diskussion i 'P10-serien' startad av ExCeed, 4 jun 2018.

  1. ExCeed

    ExCeed Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    38
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    org
    Platta:
    Samsung Galaxy S10.5
    ROM:
    Stock (root)
    Hur lätt är det att byta det skärmskyddet som telefonen levereas med och var beställer man nytt?
    Det är ta mig fan det sämsta skydd jag varit med om, aldrig haft en så repig skärm av att bara ha den i fickan som med P10:an och den är strax över 6 månader gammal.
    Frun har tom lyckats kära in en nagel under ena hörnet när hon skulle ta upp sin telefon.
     
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Plastskydden brukar vara mycket sämre än de av glas.

    Det är rätt enkelt att byta ut skyddet, men det är pilligt och kräver ofta lite övning innan det blir bra/man får till rätt teknik. Jag tror vissa butiker installerar skyddet åt en. Hört att bland annat Mediamarkt skall göra detta, och i sådana fall rekommenderar jag det framför att försöka på egen hand.
     
  3. ExCeed

    ExCeed Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    38
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    org
    Platta:
    Samsung Galaxy S10.5
    ROM:
    Stock (root)
    Så billig det mediamarkt, vi har ju köpt telefonerna där :-)
    Men har aldrig varit med om ett så känsligt plastskydd tidigare. På ingen av mina tidigare (senaste Nexus 6p, Sony Z2 och Samsung S2) har jag en repa och de har behandlats på samma sätt.

    tack för hjälpen
     
  4. ibbe1234

    ibbe1234 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13
    Telefon 2:
    Google Pixel 4a
    Jag har testat flertalet glas/plastskydd på min p10a. Tyvärr har det nu slutat med att jag kör utan. Detta då jag inte hittat ett enda skydd som faktiskt passar till 100% utan att förstöra för användningen av mobilen. Att applicera själva skyddet är lätt förövrigt, så prova göra det själv innan du lämnar in det.

    Värt att notera om du ändå vill köpa skal, skärmen på p10an är böjd på kanterna, så försök få tag på ett skydd som också är det, annars kommer du behöva byta skydd snabbt igen då smuts brukar fastna mellan skydd och skärm.

    Går att få tag på billiga skal på Wish, Aliexpress, ebay, Gearbest etc om du inte har bråttom med frakten. Annars finns 24.se eller fyndiq.se, webbaserade sidor som har lager inrikes.

    /Ibbe