Byta telefon eller inte?

Diskussion i 'Blade' startad av mixbox, 29 apr 2011.

  1. mixbox

    mixbox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag funderar lite på att byta ut min HTC Magic mot en ZTE Blade men är det "värt" det egentligen, vad är fördelarna?

    Gen1/2 vad är det för skillnad?

    /W
     
  2. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Skulle säga att det är en rätt rejäl skillnad från en magic... Hade definitivt bytt upp mig. Jag köpte mitt för ett halvårsen för en tusenlapp i UK, men Bladen är nog fortfarande prisvärdast i Sverige än för 1500kr. Enda som är dåligt med den är kameran, mer el mindre värdelös.

    Gen 1 gen 2 är ingen större skillnad(gen 2 ska stödja 850mhz som man inte har nytt av ändå här, samt ev aningens bättre 3g mottagning). Det spelar bara roll om du ska lägga in custom ROMs. Nyare ROMs stöder ej gen1 längre(eftersom gen 1 ska fasas ut). Men finns sätt att porta CM7 ändå till gen 1 lur.
     
  3. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Vill bara inflika med att du kan få tag på den via comviq för 999kr om du är student vilket gör bytet än lättare att motivera.
     
  4. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Verkar ligga på den summan oavsett om man är student eller inte: https://www.comviq.se/webbutik/ZTE_Blade_3.

    Lite skoj att den första länken som dyker upp när man googlar på comviq "zte blade" är https://www.comviq.se/webbutik/ZTE_Blade. Tillägget _3 i URL:en är allt som krävs för att man ska hitta till det billigare erbjudandet.
     
  5. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Tror det ligger till så att det egentligen är ett studenterbjudande, men de verkar inte göra ingen koll på om man verkligen är student eller inte, varför kan man fråga sig, om det nu inte är så att de inte upptäckt bristen ännu. Om du provar att gå till comviq.se och sen klicka dig fram till blade så kostar den 1499kr. Om jag inte minns helt galet var det någon (med giltigt csn medlemskap) här på forumet som efter att ha upptäckt erbjudandet märkte att det inte var någon koll och tipsade om det genom länken med 3an.
     
  6. Failemon

    Failemon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Bifall. Jag har inte aktiverat mitt CSN-medlemskap så när jag hittade länken via google beställde jag bara direkt istället. Inga som helst problem att betala eller hämta ut telefonen, men eftersom Comviq bevislingen läser på detta forumet - beställ fort, innan dom låser sidan så man måste vara CSN-inloggad.
     
  7. fryguy

    fryguy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    797
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Jag bytte själv från Magic till Blade (eller ja Orange San Francisco med OLED). Jag tyckte helt klart det var värt det. Dock så märkte jag efter ett tag att jag ville ha nån lite snabbare lur än Bladen.

    Men om man har begränsad budget så är Bladen ett klart bra val.
     
  8. mixbox

    mixbox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur lång tid tog det för er att få hem telefonen från det att ni beställde den? Ni som beställt från Comviq då alltså.
     
  9. razer_d

    razer_d Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det tog 2 arbetsdagar.
     
  10. mixbox

    mixbox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    OK fick du ett mail som sa att den var skickad eller fick du bara ett "Tack för din beställning!" mail?